Een teken van jou - Sofie Cramer RECENSIE

Recensie: Een teken van jou - Sofie Cramer

Clara en Ben hadden grootse plannen samen: ze hadden zich net verloofd en droomden over kinderen samen. Maar plotseling overlijdt Ben. Het leven zonder Ben valt Clara zwaar en om haar dagen nog door te komen, appt ze alles wat ze meemaakt naar het oude telefoonnummer van haar verloofde. Ze staat er alleen niet bij stil dat het nummer van Ben al door iemand anders in gebruik is.

Sven is een journalist die wat in een sleur in zijn leven zit. Zijn dagen duren en lang en zijn veel hetzelfde. Als hij ineens de berichtjes van Clara ontvangt, gaat hij op onderzoek uit. Wie is deze vrouw? Meer en meer raakt Sven geobsedeerd door de mysterieuze Clara.

Een teken van jou klinkt als een veelbelovend boek, waardoor je met hoge verwachtingen aan het verhaal van Sofie Cramer begint.

Je volgt twee verhaallijnen: de lijn vanuit Clara en die vanuit Sven. Clara is een personage met wie je helaas niet goed een band opbouwt. Dit komt omdat ze niet erg de diepte ingaat met haar emoties. Ze lijkt eigenlijk gewoon door te gaan met haar leven en blijkt af en toe terug op haar leven met Ben en wat er gebeurd is. Zo kom je steeds meer te weten over Ben en zijn dood. Het deel over Ben en dat je beetje bij beetje meer over hem te weten komt, is interessant om te lezen. Maar Clara blijft toch een lastig te peilen personage.

Af en toe stuurt Clara een berichtje naar het oude nummer van Ben en zo krijg je helemaal mee wat ook Sven te lezen krijgt. De verhaallijn van Sven is mooi: je voelt zijn eenzaamheid, maar het is ook wat vreemd omdat hij niets doet met de appjes en ze in het begin negeert. Meer en meer wil hij weten wie Clara is en zo begint hij stalkerig te worden. Dit is waarschijnlijk niet de bedoeling van Sofie Cramer, maar zijn interesse lijkt toch compleet een obsessie te worden.

Zo heeft Een teken van jou een beschrijving waardoor je dit boek wil lezen. Het idee schept ontzettend hoge verwachtingen, maar misschien zijn die wat te hoog. Er mist diepgang en emotie. De verloofde van Clara is overleden, maar je voelt het niet, Sven is meer een stalker dan oprecht geïnteresseerd en ook het einde voelt wat gekunsteld aan. Een mooi idee, maar verwacht van Een teken van jou een kort en vluchtig verhaal wat wel vermakelijk is om te lezen.

Een teken van jou

1  2  3  4  5

Meeslepende romantiek, voor de lezers van Cecelia Ahern, Jojo Moyes en Rosie Walsh

Als Clara’s grote liefde Ben plotseling overlijdt, stort haar wereld in. Het stel had zich net verloofd en in plaats van haar dagen te vullen met het plannen van hun toekomst, moet Clara zich nu voorbereiden op een leven zonder hem. Ben was altijd degene bij wie ze haar hart kon uitstorten en nog steeds stuurt Clara regelmatig berichtjes naar zijn nummer om haar dagelijkse beslommeringen te delen, herinneringen op te halen of Ben te vragen haar een teken te geven dat hij nog steeds bij haar is.

Wat Clara niet weet is dat Bens telefoonnummer na verloop van tijd weer is vrijgegeven en dat haar berichten terechtkomen bij Sven, een journalist die geïntrigeerd is door de mysterieuze berichtjes en op zoek gaat naar de onbekende afzender.