Camping Oosthoek - Nathalie Pagie RECENSIE

Recensie: Camping Oosthoek - Nathalie Pagie

Als Diana's man John schulden blijkt te hebben waar zij niets vanaf weet en ze ook nog met haar drie kinderen uit hun villa wordt gezet, staat Diana's wereld op z'n kop. Met haar kinderen belandt ze op camping Oosthoek in Brabant. Ze kan John niet om opheldering vragen, want hij is spoorloos verdwenen. Wanneer Diana een briefje ontvangt waarin tien miljoen euro losgeld wordt geëist voor John's vrijlating, is Diana de wanhoop nabij. Gelukkig biedt de criminele campingbaas Franco Bergmans Diana een uitkomst...

De cover van Camping Oosthoek trekt meteen je aandacht en maakt je al nieuwsgierig naar het verhaal. Je krijgt al een beetje een beeld van Camping Oosthoek: hier ga je zeker niet voor een leuke vakantie naartoe. Het verhaal begint ook meteen spannend. Je wordt samen met Diana overrompeld door de inval in haar villa. Wat is er met haar man gebeurd en hoe kan het dat Diana niks heeft gemerkt? Gelukkig vindt ze al snel een caravan op Camping Oosthoek. Je krijgt als lezer respect voor Diana en de manier waarop ze met de situatie omgaat. Ondanks dat ze met haar kinderen in een vervallen caravan zit, probeert ze er het best van te maken. Daarnaast zorgt Nathalie Pagie er ook zeker voor dat je het verdriet en de wanhoop van Diana (en haar kinderen) voelt. Toch lijkt Diana (ondanks dat ze echtscheidingsadvocaat is) zich wel heel snel aan te passen aan de situatie en zich snel thuis te voelen in de criminele wereld. Hierdoor komt het verhaal soms misschien een beetje ongeloofwaardig over.

Camping Oosthoek bevat ook andere interessante personages, zoals bijvoorbeeld campingbaas Franco Bergmans. Ondanks al zijn criminele activiteiten, is hij wel een sympathiek personage. Hij staat klaar voor Diana en helpt haar en haar kinderen door de moeilijke situatie heen. Toch doet dit en het Brabantse dialect je ook wel weer heel erg denken aan de serie 'Undercover'. Het Brabantse dialect is wel iets waar je van moet houden tijdens het lezen. Voor het verhaal is het dialect niet echt een toevoeging, maar zorgt het er soms juist voor dat het iets stroever leest.

Al met al is Camping Oosthoek een spannend verhaal, wat lekker vlot leest. Nathalie Pagie heeft een fijne manier van schrijven: korte hoofdstukken en een fijne schrijfstijl. Soms is het verhaal een beetje voorspelbaar en ongeloofwaardig, maar toch zou het prima verfilmd kunnen worden! Een spannend verhaal, met een goed plot!

Camping Oosthoek

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

Voor de fans van Undercover en Penoza

Als echtscheidingsadvocate Diana van Assendelft onverwacht haar kapitale villa wordt uitgezet en met drie kinderen op de verloederde camping Oosthoek in Brabant terechtkomt, staat haar wereld op zijn kop. Haar man John blijkt torenhoge schulden te hebben waar zij niets vanaf wist. Hem om opheldering vragen gaat niet, want John is spoorloos verdwenen. Dan ontvangt ze een briefje waarin tien miljoen euro losgeld wordt geëist voor zijn vrijlating. Diana is de wanhoop nabij. Waar haalt ze dat geld vandaan?

Criminele campingbaas Franco Bergmans biedt uitkomst: hij is bereid bij te springen in ruil voor een riskante klus die Diana voor hem mag opknappen. Diana zet voet in een wereld waarin ze beter blijkt te passen dan ze ooit had kunnen vermoeden. Met haar verborgen talenten maakt ze snel naam als ijskoude ‘Lady’. Dan is het losgeld verdiend en lijkt Johns terugkeer nabij. Maar wil Diana nog wel terug naar haar normale leven?

• Dit is wat we weten over de serie Wednesday + trailer

• Eeuwig licht - Francis Spufford

• Hotel op de Rots : Hotel in de Wolken - Mel Hartman