Bridgerton 8 - Een man van stand - Julia Quinn RECENSIE

Recensie: Bridgerton 8 - Een man van stand - Julia Quinn

En dan is het dan eindelijk de beurt aan de laatste van de kroost van de Bridgerton familie. En dat is Gregory. Nadat al zijn broers en zussen al de liefde hebben gevonden, is Gregory volledig overtuigd. Ware liefde, dat bestaat écht. Maar wanneer vindt hij haar dan eindelijk? En, zal hij de ware liefde herkennen wanneer zij voor hem staat? Zal zij in hem ook de ware liefde herkennen? En, dan moet ze ook nog beschikbaar zijn...

Dit is alweer het 8e deel van Julia Quinn in haar zeer succesvolle Bridgerton serie. Eerder schreven we al recensies van de andere zeven delen, waarbij opviel dat haar boeken steeds maar beter worden. En dat is knap. Zeker in dit genre, waar zoveel boeken van zijn en waar het al gauw voorspelbaar wordt en 'meer van hetzelfde'. Julia Quinn blijft ook nu weer een origineel en aantrekkelijk verhaal schrijven.

Gregory is een intrigerend karakter. Het is mooi om te merken hoe hij is gevormd door zijn broers, zussen en schoonfamilie. Hij heeft veel geleerd van ze, maar voelt ook al snel de druk om net als hen te presteren. Hij is volledig overtuigd van liefde, een tikkeltje brutaal en enorm impulsief. Een man van stand leest lekker weg. Mede door het karakter van Gregory, maar ook de dialogen die zowel grappig, romantisch en scherp zijn. Ook de vrouwelijke karakters in dit verhaal zijn liefdevol, maar ook zeker pittig genoeg.

Toch is er hier wel iets anders dan andere delen. Het verhaal van Gregory begint met een soort proloog, vooruitblik op de toekomst. Dit geeft de lezer gelijk een echte cliffhanger, waarvan je pas later in het boek te weten komt hoe het afloopt. Een man van stand biedt de lezer nét even dat beetje extra spanning, waar zelfs een geweer aan te pas komt. Julia Quinn weet je, ondanks het genre wat zeker niet bekend staat om verrassingen, een aantal keer op het verkeerde been te zetten.

En ben je nu bang dat het gedaan is met de familie Bridgerton? Dan hebben we nieuws voor jou. Julia Quinn gaat een paar stapjes terug in de tijd. Het is binnenkort dus tijd om kennis te maken met Billie Bridgerton.

Bridgerton 8 - Een man van stand

1  2  3  4  5

De inspiratiebron voor de #1 Netflix-hit Bridgerton

‘Het antwoord op Downton Abbey, maar vele malen kleuriger en ondeugender.’ De Telegraaf

Gregory Bridgerton gelooft in ware liefde. Maar wanneer hij de vrouw van zijn dromen ontmoet, blijkt deze Hermione Watson al verliefd op een ander! Gelukkig is daar haar pragmatische beste vriendin Lucinda Abernathy, die Gregory belooft dat ze haar vriendin in zijn armen zal drijven. Maar hoe langer ze daarmee bezig is, hoe meer zij en Gregory van elkaar onder de indruk raken. Helaas is Lucinda al verloofd…