Het geheim van meneer Hartjes 2: Op zoek naar het groene goud - Simone de Jong RECENSIE

Recensie: Het geheim van meneer Hartjes 2: Op zoek naar het groene goud - Simone de Jong

In Het geheim van meneer Hartjes 2: Op zoek naar het groene goud gaat Mara met de geheime club op zoek naar sterkere geuren. Ze komen erachter dat er te weinig groen in de stad is en proberen dit op te lossen. En natuurlijk blijven ze op zoek naar mensen die hulp nodig hebben.

Het geheim van meneer Hartjes 2: Op zoek naar het groene goud is, zoals de titel al zegt, het vervolg op Het geheim van meneer Hartjes. Het is heel goed los te lezen maar het leukste is natuurlijk om ze in de goede volgorde te lezen. Het verhaal zit goed in elkaar en is van het begin tot einde interessant. Het is opgebouwd in één groot overkoepelend verhaal, het vinden van betere ingrediënten voor de geuren, en verschillende kleinere verhalen, zoals de mensen die ze helpen en de reis naar de conferentie. Hierdoor blijft het verhaal boeiend en zijn er veel interessante personages toe te voegen. Er zitten verschillende heel spannende momenten in, zoals wanneer Baz even vermist is en wanneer het laboratorium wordt overvallen. Maar ook heel veel humor, alleen al in de bijnamen die Mara voor de clubleden heeft.

De schrijfstijl van Simone de Jong is erg aangenaam en leest gemakkelijk weg. Zowel qua vorm en inhoud weet ze het verhaal van Het geheim van meneer Hartjes 2: Op zoek naar het groene goud aan te passen aan de leeftijdsgroep waar het voor geschreven is: de tieners. Simone de Jong schrijft op een heel toegankelijke manier en sluit goed aan bij de belevingswereld van de tieners. De personages van Het geheim van meneer Hartjes 2: Op zoek naar het groene goud zijn goed uitgewerkt en daardoor heel levendig. Mede dankzij de prachtige illustraties van Joke Eikenaar kost het geen enkele moeite je de personages voor te stellen en een band met ze te krijgen.

Samengevat is Het geheim van meneer Hartjes 2: Op zoek naar het groene goud van Simone de Jong een echte aanrader voor alle jonge lezers die van lezen houden. Maar ook juist voor wie dat wat lastig vindt maar het wel graag wil proberen.

Het geheim van meneer Hartjes 2 - Op zoek naar het groene goud

1  2  3  4  5

Het spannende, hartverwarmende vervolg op Het geheim van meneer Hartjes, over de kracht van de natuur en het helpen van vergeten mensen. Voor iedereen vanaf 9 jaar. Mara en de aan gebak verslaafde dames van de geheime club vinden een nieuwe groep buurtbewoners die hulp nodig hebben. Als professor Harrie speciale geuren voor hen wil ontwikkelen, ontdekken ze dat er daarvoor te weinig planten in de stad over zijn. Ze gaan op reis naar een buitenlandse geurprof om geschikte ingrediënten te vinden. Daar belanden ze in een onverwacht avontuur en is niets nog wat het lijkt.

• Alles wat beweegt - Susan Smit

• De terugkeer - Tina van Dijk

• Het Wilde Eiland 2: Vuurlicht - Karen Swan