Wallbanger - Alice Clayton RECENSIE

Recensie: Wallbanger - Alice Clayton

In Wallbanger maken we kennis met Caroline die net is verhuisd naar een nieuw appartement. Ze is er ontzettend blij mee, totdat ze midden in de nacht wakker wordt van bepaalde geluiden van de buurman naast haar. Haar buurman houdt er namelijk een aantal nachtelijke avonturen op na met verschillende dames, waardoor Caroline wakker wordt gehouden. Wanneer Caroline er na de zoveelste slapeloze nacht klaar mee is, besluit ze haar buurman te confronteren. Wanneer haar buurman, genaamd Simon, opendoet vertelt ze hem niet alleen de waarheid, maar komt ze er ook achter dat hij onwijs knap is... Sinds hun eerste ontmoeting komt ze Simon steeds vaker tegen en de spanning tussen de twee is om te snijden. En alhoewel Caroline het niet wil toegeven, voelt ze zich toch wel érg tot Simon aangetrokken...

Wallbanger is een erotische roman van Alice Clayton. De auteur heeft een ontzettend fijne schrijfstijl, waardoor je de scènes echt voor je ogen ziet afspelen! Ze weet alles heel levendig en op een vrij humoristische manier te omschrijven. Het is bijna alsof je zelf in het appartement van Caroline rondloopt. Die humor die ze in het boek verwerkt is helaas niet altijd even raak. Soms is de humor nogal flauw of voorspelbaar, of komt de humor gewoonweg niet goed uit de verf. Op andere momenten zit je toch met een glimlach op je gezicht het boek te lezen. Alice Clayton doet een goede poging om humor in het boek te verwerken, maar dat had op sommige momenten wat minder gekund. Nu kwam het af en toe te geforceerd over, waardoor een situatie juist niet zo grappig was als hij had kunnen zijn.

Alice Clayton heeft met Wallbanger wel twee ontzettend leuke personages weten te creëren. Caroline is een echte powervrouw die niet op haar mondje is gevallen. Heerlijk! Ze zegt wat ze denkt en schrikt dan ook niet terug om Simon eens flink de waarheid te zeggen. Simon daarentegen lijkt op het eerste gezicht erg oppervlakkig. Hij gaat met drie vrouwen naar bed, maar heeft verder geen echte relatie met hen. Wanneer Caroline Simon echter beter leert kennen, en de lezer dus ook, ontdek je dat Simon ontzettend veel diepgang heeft. Alice Clayton heeft hem heel goed weten uit te diepen en aan het eind van het boek ben je verkocht. Je kan niet niet een beetje verliefd op Simon zijn geworden!

Van een boek met de titel Wallbanger en dat ook nog eens valt onder het genre 'erotische roman' verwacht je veel sexy scènes. Dit valt eigenlijk ietwat tegen en pas vrij laat in het verhaal komen de steamy scènes aan bod. Dit zijn er dan ook direct vrij veel in een keer, waardoor je als lezer op een gegeven moment denkt 'oké, nu kennen we het wel'. De auteur had deze beter iets meer kunnen verspreiden, of iets minder van deze scènes in het verhaal kunnen verwerken, om het iets beter in balans te houden.

Wallbanger is een ontzettend vermakelijk erotische roman die erg makkelijk wegleest. Alice Clayton heeft een fijne schrijfstijl, waardoor je het boek zo uit hebt! Alhoewel de humor in het boek soms iets te geforceerd was en de steamy scènes wat beter in balans hadden kunnen zijn, is het verhaal wel ontzettend leuk om over te lezen en zijn de personages goed uitgewerkt. Wallbanger krijgt van mij daarom 4 hartjes.

Recensie: Wallbanger - Alice Clayton

Wallbanger

1  2  3  4  5

Caroline is net naar San Francisco verhuisd en is dolblij: ze heeft een supermooi appartement, waar ze woont met haar kat en een blinkend nieuwe keukenmachine. Totdat ze erachter komt dat de muren wel erg dun zijn, en ze alle spannende escapades van haar buurman kan horen. Ze hoort hem elke avond, met veel verschillende dames die zich erg goed lijken te vermaken. Op een avond kan Caroline het niet meer aan: ze stormt haar huis uit en begint op zijn voordeur te bonken. Wanneer de buurman verbaasd opendoet, komt het tot een confrontatie die beiden verbijsterd achterlaat. De spanning tussen de twee is om te snijden, maar je weet wat ze zeggen: beter een sexy buur dan een verre vriend.