Onze eerste zomer samen - Sandra J. Paul RECENSIE

Recensie: Onze eerste zomer samen - Sandra J. Paul

Op een stormachtige nacht staat Daniel opeens bij Mila aan de balie op het vliegveld om een auto te huren. Zijn vader ligt op sterven en hij wil meteen naar hem toe, maar door de storm mag Mila geen auto verhuren van haar vader. Toch biedt ze hem een lift aan, maar halverwege krijgen ze een ongeluk waarbij Daniel zwaargewond raakt. Als hij weer wakker wordt ligt hij niet in het ziekenhuis, maar in een kamer op het Domein, een mysterieuze sekte waar de nog mysterieuzere Dominic de baas is en hij niemand meer weg laat gaan.

Ten eerste, Sandra J. Paul heeft met Onze eerste zomer samen een ontzettend vlot lezend boek neergezet. Het leest gemakkelijk, met name door de korte hoofdstukken en heerlijke schrijfstijl. Vanaf de proloog ben je meteen in de ban, maar ook in de war. De scène is vaag, je weet niet waar het naartoe gaat en je krijgt meteen het idee dat je in een mysterieuze thriller bent beland. Dit sleept je natuurlijk wel snel verder, want de proloog blijft tot bijna de laatste pagina’s een spannend raadsel.

Dat is wat in dit boek zeker duidelijk is, het thrillerelement zit er helemaal in vanaf de eerste pagina. Je voelt al direct dat er iets mis is. Eerst denk je dat er iets verkeerd is met de mysterieuze Daniel, een iets te mysterieus personage waar je je soms niet helemaal kan inleven. Maar vervolgens ontmoet je Dominic. Door Dominic lopen er direct rillingen over je rug, maar hij introduceert ook het paranormale onderdeel van dit boek. Iets wat onverwacht kan komen als je dacht een gewone YA thriller te gaan lezen.

In Onze eerste zomer samen is Mila je beste houvast. Haar personage is het gemakkelijkste om je in te leven en ze maakt de meest begrijpelijk keuzes. Echter, vanaf halverwege het boek gaat het verhaal heel snel en lijkt het alsof je een paar hoofdstukken hebt gemist. De ontwikkeling van de personages lijkt een sprong te hebben gemaakt en totaal onverwacht vormen er relaties en vertrouwensbanden. Dit snelle aspect maakt het thrillerelement wel duidelijker, maar een extra hoofdstuk met meer uitdieping was zeker geen overbodige luxe geweest.

Al met al is Onze eerste zomer samen een korte YA thriller met een prettige schrijfstijl waardoor je dit boek binnen een paar uur kunt uitlezen. De personages zijn mysterieus en het is een vernieuwend verhaal. Ondanks dat je halverwege misschien iets denkt te missen en niet alle personages even begrijpelijk zijn zal je dit boek toch wel verder lezen, want de schrijfstijl is heerlijk en dit sleept je door de hoofdstukken heen. Een aanrader voor iedereen die eens kennis wil maken met een YA thriller met een paranormaal randje!

Onze eerste zomer samen

1  2  3  4  5

Op een stormachtige nacht komen Mila en Daniel elkaar na jaren weer tegen. Hij heeft een dringende lift naar het ziekenhuis nodig, zij besluit om hem te helpen. Het loopt mis wanneer ze onderweg een ongeluk krijgen. Wanneer Daniel ontwaakt, ontdekt hij tot zijn verbijstering dat hij een gevangene is van de mysterieuze sekteleider Dominic, die hen na het ongeluk naar zijn afgesloten domein heeft gebracht. En hij is niet de enige die in de klauwen van de man vastzit.