Het leven van een allerbeste vriend 3: Grappige griezels - Jeff Kinney RECENSIE

Recensie: Het leven van een allerbeste vriend 3: Grappige griezels - Jeff Kinney

Het leesboek Het leven van een allerbeste vriend, Grappige griezels is geschreven door Jeff Kinney. Jeff Kinney zou je ook kunnen kennen van de boekenserie 'Het leven van een Loser'. Dit leesboek Grappige griezels is het derde deel in de serie van 'Het leven van een allerbeste vriend'. Je hoeft de andere boeken niet gelezen te hebben om de verhalen te kunnen begrijpen. Je kunt dit boek gelukkig gewoon lekker lezen. Het boek is onderverdeeld in 14 hoofdstukken. Elk hoofdstuk heeft een eigen onderwerp en eigen personages. Je kunt de hoofdstukken dus ook los van elkaar lezen. Je vindt hoofdstukken over de grappenmaker, de kelder en de bijter. Er is heel veel humor in de verhalen over skeletten, zombies en losse hoofden verwerkt. Het boek is bedoeld voor kinderen in de leeftijd van ongeveer 8 jaar, maar eigenlijk is het leuk voor zowel jong als oud.

Het boek begint met een pagina met een waarschuwing, de titel Pas op, lezer! Hierin word je gewaarschuwd dat je misschien een beetje bang kan worden van de verhalen. Je krijgt de tip dat wanneer je na het lezen niet meer durft te gaan slapen, je altijd nog bij je ouders in bed kan gaan slapen. Grappige griezels bevat verhalen die soms best griezelig zijn, maar door de humor die er in verwerkt is wordt het eigenlijk gelijk weer grappig. Het is een zeer leuke en grappige manier van schrijven. Het lettertype is groot waardoor de verhalen lekker weglezen. De verhalen zijn geschreven op lijntjes  zoals in een schoolschrift waardoor de verhalen nog gemakkelijker lijken te lezen. In de tekst worden sommige woorden geschreven met hoofdletters, dit is om de woorden extra kracht bij te zetten. Op elke pagina staat tussen de tekst door wel een illustratie. Dit is een leuke onderbreking op de pagina en draagt echt iets bij aan het verhaal. Doordat er zoveel grappige tekeningen tussen de tekst door staat, is dit een boek dat er vast snel bij gepakt zal worden door kinderen. Het is een heel leuk boek om te kopen of om te krijgen als cadeau.

Het leven van een allerbeste vriend 3 - Grappige griezels

1  2  3  4  5

Met Grappige griezels is het lachen en griezelen geblazen. Pak je zaklamp, kruip onder je dekbed en duik in de hilarische gruwelwereld van Theo Thorbecke: uniek en onvoorspelbaar! Je ontmoet zombies, mummies, vampiers, aliens en nog veel meer griezels in deze humoristische, maar ook angstaanjagende verhalen. Theo’s verhalen lijken misschien grappig, maar pas op! Durf je nog wel in het donker te gaan slapen?