Schreeuw om middernacht - Benjamin Read en Laura Trinder RECENSIE

Recensie: Schreeuw om middernacht - Benjamin Read en Laura Trinder

Het is moeilijk maar het lukt Emily precies om middernacht de deur te openen en het Middernacht Uur binnen te gaan. Een wereld met de allerlaatste restanten van magie. Een wereld waar Emily van kon genieten, want hier kon ze oefenen. Want Emily heeft namelijk magische krachten, net zoals haar ouders. Maar deze magie werkte alleen maar binnen de grenzen van het Middernacht Uur. Emily kan niet wachten om naar binnen te gaan, maar eenmaal binnen wordt ze achtervolgd door standbeelden en schilderijen. Ze ontmoet nieuwe figuren, maar wat willen ze van haar? Emily moet de strijd aangaan om de magie te redden. Maar zal dat haar lukken?

Schreeuw om middernacht is het tweede deel in de magische Middernacht serie. In het eerste deel; 'De brief om Middernacht', maken we kennis met Emily. Daar ontvangt zij een geheimzinnige brief en wanneer daarna haar ouders verdwijnen besluit Emily hen te gaan zoeken. Ze ontdekt de deur naar Middernacht Uur en ontdekt een wereld vol magie. Ondanks dat het een serie is, kun je Schreeuw om middernacht ook prima als een losstaand boek lezen. Er wordt wel af en toe verwezen naar het eerste deel, maar die informatie is niet noodzakelijk om het tweede deel te lezen.

De schrijfstijl van Benjamin Read en Laura Trinder is erg prettig en leest vlot. Er zit lekker veel vaart in het verhaal en er gebeurt steeds wat waardoor je wil blijven lezen. Meteen vanaf de eerste bladzijde wordt je nieuwsgierigheid gewekt en krijg je stukje bij beetje steeds meer informatie over Emily en het Middernacht Uur. De schrijfstijl in Schreeuw om middernacht is zeer beeldend. Je wordt meteen meegetrokken in de magische wereld die alleen maar tot je verbeelding kan spreken.

De sfeer van het oude Londen is voelbaar en de vriendschap tussen Emily en haar vriend Tarkus wordt mooi beschreven. Samen gaan ze op avontuur en ontmoeten ze bekenden uit Deel 1 maar leren ze ook nieuwe wezens kennen. De standbeelden en schilderijen die hun achtervolgen blijven duister en magisch.

De kaft van het boek geeft een duistere sfeer weer. De donkere kleuren met daarop de volle maan en schreeuwende letters zorgen er voor dat je oog naar het boek wordt getrokken. Je wil dit boek oppakken en lezen!

Jonge lezers vanaf 10 jaar die wel houden van magie en fantasie zullen zeker smullen van dit boek. Ook als volwassene kun je genieten van Schreeuw om middernacht omdat het verhaal prachtig is en je fantasie zal prikkelen. De beeldende schrijfstijl zorgt er voor dat je je in de magische wereld van het Middernacht Uur waant en er eigenlijk niet meer wil vertrekken.

Schreeuw om middernacht verdient naar mijn mening vier sterren, en is een heerlijk boek om lekker bij weg te dromen. Op naar een magische wereld samen met Emily! Wanneer je dit boek gelezen hebt kun je waarschijnlijk niet wachten op het volgende deel!

Schreeuw om Middernacht

1  2  3  4  5

De slagen van de klok galmden in de spookachtige duisternis. Het was middernacht. Dit was het moment. Vlug draaide Emily de sleutel om en de deur zwaaide open. Een golf magie overspoelde haar en haar huid begon te tintelen. Eindelijk, ze was er. In het Middernacht Uur.

Alleen om middernacht gaat de deur naar het Middernacht Uur open. Geen minuut eerder en geen minuut later. Achter die deur wacht een adembenemende, magische wereld waarin de tijd heeft stilgestaan en waar vreemde fantasiefiguren leven. Emily is een van de weinigen die er naar binnen kan, maar er wacht haar geen warm welkom. Standbeelden en schilderijen komen tot leven met een dringende boodschap: de kwaadaardige Nocturne laat alle magie uit het Middernacht Uur verdwijnen. Emily moet haar tegenhouden – met gevaar voor eigen leven.