Blackmail - ​​​​​​​Cis Meijer RECENSIE

Recensie: Blackmail - Cis Meijer

Jeugdthrillers. Het is één van die genres waar wij in Nederland al jaren ijzersterk zijn. Helen Vreeswijk, Mel Wallis de Vries, Mirjam Mous en Maren Stoffels en natuurlijk Cis Meijer. Blackmail is het nieuwste boek van Cis Meijer. Het verhaal gaat over Tess. Ze is verdrietig om haar vriendin Jade, die is omgekomen door een tragisch ongeval. Wanneer ze een onafgemaakte podcast van Jade vindt, komt Tess meer en meer te weten over haar vriendin. Wat was er allemaal aan de hand met Jade? En was het ongeval, wel écht een ongeval?

Blackmail is onderdeel van 'Politie niet betreden'. Dit is de overkoepelende naam voor de megaspannende jeugdthrillers van Uitgeverij De Fontein. Het zijn boeken voor jongeren vanaf 13 jaar. Ze zijn te herkennen aan het handige elastiek dat om het boek zit, wat ideaal is als boekenlegger trouwens! Het doel van deze boeken? Je op het puntje van je stoel houden van spanning EN je ervan overtuigen dat een spannend boek net zo verslavend kan zijn als een Netflix-serie.

Cis Meijer is het nieuwste lid en dat is niet voor niets. Met Blackmail weet ze een zeer spannend boek neer te zetten. De achterkaft maakt je gelijk nieuwsgierig en het boek heeft een vlot tempo. Als lezer zit je er al gauw helemaal in; je hebt geen keus, je moet verder lezen! Blackmail is een boek wat de nieuwe generatie jongeren zal aanspreken. De rol van media speelt een aanzienlijke rol en de podcasts die Jade zijn een mooie manier om Tess meer te weten te laten komen. Al snel blijkt dat er een heleboel engerds rondlopen op de school van Tess en je wordt enorm nieuwsgierig. Wie kan ze nu wel en niet vertrouwen?

Het verhaal wordt extra spannend wanneer je af en toe een pagina leest vanuit het perspectief van een onbekend persoon. Dit verraadt al wel gelijk dat de dood van Jade geen ongeval was, maar geeft het verhaal ook een goede vaart. De hoofdstukken in Blackmail zijn kort, wat de doelgroep van jongeren zal aanspreken.

Blackmail is een echte pageturner. Bloedstollend spannend met een ijzersterke en onvoorspelbare ontknoping!

Recensie: Blackmail - Cis Meijer

Politie niet betreden - Blackmail

1  2  3  4  5

Wanneer Tess een podcast met een onthulling van haar omgekomen vriendin ontdekt, gaat ze onderzoek uit. Was het ongeval van Jade wel een ongeluk? Wat als de moordenaar nog gewoon rondloopt?

Blackmail is een spannende en meeslepende bestseller van de populaire YA-auteur Cis Meijer.

Gossip queen Jade maakt podcasts met smeuïge nieuwtjes over haar schoolgenoten en docenten. Ze is geliefd én gehaat. Op een avond komt ze om door een tragisch ongeval. Als haar vriendin Tess twee maanden later een onafgemaakte podcast van Jade vindt, schrikt ze van een emotionele onthulling. Tess moet en zal ontdekken welke geheimen Jade meenam in haar graf. Was haar ongeval wel een ongeluk?
    Wat als de moordenaar nog gewoon rondloopt?