De ergste ouders van de wereld - David Walliams RECENSIE

Recensie: De ergste ouders van de wereld - David Walliams

Het leesboek De ergste ouders van de wereld is geschreven door David Walliams. David Walliams is een Britse acteur en kinderboekenschrijver. Hij heeft wereldwijd al meer dan 25 miljoen boeken verkocht. Je zou deze schrijver ook kunnen kennen van de boekenreeks De grootste ettertjes van de wereld. De prachtige illustraties in De ergste ouders van de wereld zijn gemaakt door Tony Ross. De illustraties zijn grappig en lekker kleurrijk. Er staan heel veel en mooie tekeningen in het boek, dit is echt een pluspunt. De illustraties vind je over heel de pagina heen. Er is geen pagina te vinden waar niets op is getekend. Aan elke bladzijde is veel aandacht besteed. Wanneer er bijvoorbeeld iets valt, wordt hier extra kracht bijgezet door de grote letters BOEM, KRAAK of POEF.

De titel van het boek maakt je al erg nieuwsgierig waar de verhalen over gaan. Er wordt gevraagd of je klaar bent om de ergste ouders te ontmoeten, laat het antwoord ja zijn want hierna kan het lachen beginnen. Het boek bevat 10 grappige verhalen over 's werelds meest monsterlijke moeders en vreselijk vervelende vaders. Elke ouder wordt geïntroduceerd door een getekende foto met hierom heen woorden die slaan op het verhaal. De woorden zijn gelijk een goede weergave van het verhaal. Ook de ondertitel geeft gelijk aan waar het verhaal over gaat. Hierdoor kan je gemakkelijk kiezen welk verhaal je graag als eerst zou willen lezen. Het zijn leuke en toegankelijke verhaaltjes dat je ze echt allemaal wilt lezen. Je vindt in het boek verhalen over haastige, egoïstische en niet hele slimme ouders. Het is een leuke variatie aan onderwerpen.

Het is handig dat het boek in verschillende verhalen is verdeeld, hierdoor kan je het boek hoofdstuk per hoofdstuk lezen. Dit kan soms wel erg lastig zijn omdat je graag het volgende verhaal wil lezen. Het boek is met veel humor geschreven en is zelfs voor (de ergste) ouders ook erg leuk om te lezen. De ergste ouders van de wereld is bedoeld voor kinderen vanaf 8 jaar. Het is een leuk en toegankelijk leesboek. Het is wel een erg druk boek door alle illustraties over de pagina's heen en de verschillende soorten lettertype. Dit is waarschijnlijk het meest kleurrijk en vol kinderboek dat je ooit zal lezen.

De ergste ouders van de wereld

1  2  3  4  5

Klaar om de ergste ouders van de wereld te ontmoeten? Van deze tien verhalen over ’s werelds meest monsterlijke moeders en vreselijk vervelende vaders krijg je buikpijn van het lachen. Voor iedereen vanaf 8 jaar.