Waar is Grace - Emily Elgar RECENSIE

Recensie: Waar is Grace - Emily Elgar

Als de geliefde Meg vermoord in haar bed wordt gevonden en haar zieke dochter Grace vermist lijkt te zijn staat het kleine dorp Ashford op zijn kop. Iedereen zet alles op alles om Grace te vinden die niet lang zonder haar medicatie kan. Journalist Jon en buurmeisje Cara slaan de handen ineen om de antwoorden te vinden op de vragen die onvermijdelijk omhoog komen.

Waar is Grace weet de lezer van het begin tot het einde te boeien. Al vrij snel begin je als lezer te twijfelen aan de meest voor de hand liggende dader. Het is ten slotte een beetje vreemd als die zo snel in het boek al bekend is. Maar ook geeft de situatie je al vrij snel een unheimisch gevoel. De uiteindelijk oplossing van het mysterie is niet heel verrassend, ten minste niet voor deze recensent, maar dat maakt het geheel niet minder spannend. Waar is Grace heeft genoeg verrassende elementen en nagelbijtend spannende situaties om dit te compenseren. De combinatie van hoofdpersonages, naast Meg en Grace, is goed gekozen in de antiheld Jon en het veel-sterker-dan-ze-eruit-ziet buurmeisje Cara. Beiden hebben ze op een bepaalde manier een band met het gezin en allebei hebben ze hun eigen redenen om zich zo vast te bijten in deze zoektocht. Het is vooral deze extra laag die maakt dat het verhaal van Waar is Grace origineel is en blijft boeien.

De schrijfstijl van Emily Elgar is erg aangenaam en leest gemakkelijk weg. Het kost geen enkele moeite om in het verhaal van Waar is Grace te komen en je te verbinden aan de hoofdpersonen. Door haar manier van schrijven weet Emily Elgar meteen het detectivebrein van de lezer aan te zetten en wil je blijven lezen om je hypotheses te toetsen. Ze weet je meerdere keren op het verkeerde been te zetten, met name over de beweegredenen van de moordenaar van Meg. Maar ook de manier waarop ze steeds een klein beetje van de puzzel vrijgeeft is een erg aangename manier van het mysterie ontrafelen. Ondanks de vele wisselingen in perspectieven en tijden weet Emily Elgar toch het overzicht in Waar is Grace te behouden.

De combinatie van het spannende verhaal, goed gekozen hoofdpersonen en de prettige schrijfstijl van Emily Elgar maken van Waar is Grace een thriller waar veel thrillerfans veel leesplezier aan zullen beleven.

Recensie: Waar is Grace - Emily Elgar

Waar is Grace

1  2  3  4  5

Meg wordt dood gevonden, haar dochter Grace spoorloos. Een schok, want wie vermoordde de liefhebbende moeder en ontvoerde de dochter die medicijnen nodig heeft? De waarheid is onvoorstelbaar schokkend

Emily Elgar schreef met Waar is Grace (Grace is Gone) een onthutsende thriller.

Meg en haar dochter Grace zijn zeer geliefd in het stadje Ashford. Dus wanneer Meg vermoord gevonden wordt en Grace vermist is, is iedereen in shock. Niet in de minste plaats omdat Grace al jaren ziek is en misschien nog maar een paar dagen te leven heeft. Wie vermoordde de moeder die haar leven in dienst stelde van haar zieke dochter, en wie ontvoerde de dochter, die zonder haar medicijnen niet overleeft? De zoektocht levert onvoorstelbare en schokkende antwoorden op.