De huisgenoot - Elizabeth Day RECENSIE

Recensie: De huisgenoot - Elizabeth Day

Marisa kent Jake nog maar een paar maanden, maar ze heeft zich nog nooit zekerder gevoeld over iemand. Als Jake haar vraagt om bij hem in te trekken en een gezin te stichten, aarzelt ze geen moment. Hun relatie wordt echter op de proef gesteld, wanneer ze een kamer van hun huis gaan verhuren. De huisgenoot, Kate, heeft weinig respect voor hun grenzen, is zeer geïnteresseerd in Jake en in hun plannen voor gezinsuitbreiding. Waarom is Kate zo geobsedeerd en waarom deelt Jake Marisa's bezorgdheid niet?

De huisgenoot gaat over Jake, Marisa en hun huisgenoot Kate. Het verhaal wordt vanuit verschillende perspectieven verteld. Het eerste deel wordt verteld vanuit Marisa. Ze is enorm blij met Jake, hun nieuwe huis en het feit dat ze gaan beginnen aan gezinsuitbreiding. Wanneer Kate bij hun in huis komt wonen, voel je de spanning die in het huis hangt. Het gevoel van dreiging door Kate's aanwezigheid, heeft Elizabeth Day perfect overgebracht. Wanneer je later Kate's kant van het verhaal hoort, moet je eerst misschien even schakelen. Dit zet je namelijk aan het twijfelen. Kate en Marisa wantrouwen elkaar namelijk steeds meer, maar ook als lezer weet je even niet meer wie je moet vertrouwen. Zijn Marisa en Kate onbetrouwbare vertellers? Is Jake wel degene die je denkt dat hij is? Doordat Elizabeth Day het verhaal vanuit verschillende perspectieven heeft geschreven, begrijp je de verschillende keuzes ook goed en leer je de hoofdpersonen goed kennen.

De schrijfwijze van Elizabeth Day is enorm prettig. De huisgenoot heeft veel wendingen, waardoor het verhaal je in z'n greep houdt. Op sommige momenten in het verhaal denk je dat je weet waar het plot naartoe gaat, maar toch is er dan weer een enorme wending. Ook het plot is spannend en onverwacht. Wel komen er moeilijke thema's aan bod, zoals ongewenste kinderloosheid en het verlangen naar het moederschap. Elizabeth Day heeft dit ontzettend mooi omschreven, je leest echt een verhaal van een stel wat een gezin wil stichten en wordt meegenomen in hun worsteling met onvruchtbaarheid, IVF en draagmoederschap.

De huisgenoot is een spannende roman met een bijzondere verhaallijn, vol wendingen. Een boek wat je niet meer weg kunt leggen en wat je zeker niet snel meer zal vergeten!

Recensie: De huisgenoot - Elizabeth Day

De huisgenoot

1  2  3  4  5

De huisgenoot is een nieuwe indringende roman van destsellerauteur Elizabeth Day, auteur van Het feest. Over moederschap, jaloezie, en over hoever je gaat om te krijgen wat je wilt.

De huisgenoot van Elizabeth Day is de nieuwe roman van de schrijver van de bestsellers Het feest en Schaduwstad. De huisgenoot van Elizabeth Day is een indringende vertelling over jaloezie en macht. Vintage Day: ijzersterke personages en een plotwending die in één klap alles in een ander perspectief plaatst.

Hoewel Marisa Jake pas enkele maanden kent, is ze ervan overtuigd dat hij de ware is. Als hij haar vraagt bij hem in te trekken en samen een gezin te stichten, weet ze dan ook zeker dat ze eindelijk de vastigheid heeft gevonden waarnaar ze haar leven lang heeft gezocht. Maar wanneer ze een kamer van hun huis verhuren, komt hun relatie onder druk te staan. Kate, de huurster, heeft weinig respect voor persoonlijke ruimte, is meer dan gemiddeld geïnteresseerd in Jake en vreemd genoeg ook in hun plannen voor gezinsuitbreiding. Waarom is ze zo geïnteresseerd – geobsedeerd zelfs? En, verontrustender, waarom deelt Jake Marisa’s zorgen hierover niet? In haar vastberadenheid antwoorden te vinden op deze vragen, dreigt Marisa alles te verliezen wat haar dierbaar is...

De huisgenoot van Elizabeth Day is een spannende, verrassende en schitterend geschreven roman over moederschap, jaloezie, en over hoever je gaat om te krijgen wat je wilt.