Recensie: Camping Cruel -Rik Peters RECENSIE

Camping Cruel is een camping in het dorpje Hellevorst. Het ligt tussen het Beëlzebos en circus Curiosa. Camping Cruel is geen doorsnee camping, maar een heel bijzondere. Camping Cruel heeft namelijk een eigen verhalenverteller: Jolien. Jolien heeft een dik boek vol spannende avonturen waar ze uit voorleest bij het kampvuur. Verhalen over vreemde boswachters in rolstoelen, zusjes in spiegels en over de muziek van de dood. Zodra je dit boek openslaat, zal het net zijn alsof ze jou ook voorleest.

Camping Cruel – Het boek der verdwenen zielen is geschreven door Rik Peters (en een klein beetje door Jolien) met handige en hilarische plaatjes door Federico van Lunter (en een klein beetje door Jolien). Het lezen van Camping Cruel – Het boek der verdwenen zielen is nooit saai. Rik Peters gebruikt veel synoniemen van woorden achter elkaar, wat een grappig effect geeft. En dit heeft nog een extra voordeel: je leert nieuwe woorden op een heel leuke manier.

Door de prachtige afbeeldingen die echt onderdeel zijn van het verhaal is het lezen van Camping Cruel – Het boek der verdwenen zielen heel gevarieerd. Ook voor de jonge lezer die moeite heeft met het lezen van een boek is het boek daardoor heel toegankelijk. De plaatjes vertellen het verhaal of het verhaal wordt verder vertelt in de plaatjes.

Jolien vertelt vooral spannende verhalen in Camping Cruel – Het boek der verdwenen zielen. Niet angstaanjagend maar wel vreemd, prikkelend en een beetje eng. Het verhaal spreekt vooral avontuurlijke jongeren aan die graag fantasie lezen. Ook is het boek leuk voor jonge lezers die houden voor van (flauwe) woordgrapjes. Door de grappige opmerkingen en de manier van schrijven is het boek ook erg leuk om voor te lezen.

Kortom, Camping Cruel – Het boek der verdwenen zielen van Rik Peters is een spannend boek vol humor en spanning voor jonge kinderen vanaf 10 jaar. Camping Cruel – Het boek der verdwenen zielen is super leuk om te lezen, zelfs voor kinderen die niet van lezen houden. De leuke afbeeldingen van Federico van Lunter vullen het verhaal aan en zorgen voor afwisseling. Samen met de luchtige en speelse schrijfstijl van Rik Peters is het verhaal heel toegankelijk voor de jonge lezer. En voor de lezer die nog niet is uitgelezen Rik Peters heeft nog meer van dit soort spannende en grappige verhalen geschreven over de mensen in Hellevorst!

Camping Cruel

1  2  3  4  5

Welkom op Camping Cruel. Leuk dat je er bent! Mijn naam is Jolien en ik ben de verhalenverteller van de camping. Samen bladeren we door mijn dikke boek vol enge avonturen. Ik vertel je waarom boswachters een soort vampiers zijn, hoe je voor je verjaardag een zusje kunt krijgen, en hoe de muziek van de dood klinkt. Dus... ga zitten bij het kampvuur en luister maar!