Written in the stars 2: Londen & Seattle – Alexandria Bellefleur RECENSIE

Recensie: Written in the stars 2: Londen & Seattle – Alexandria Bellefleur

Vlak voordat ze verhuisd naar Londen bezoekt Annie nog even haar beste vriendin Darcy in  Seattle om haar te vertellen dat ze gaat emigreren en om nog even tijd met haar door te brengen. Ze had er echter niet op gerekend om zo in de war te worden gebracht door Darcy’s broer Brendon…

Written in the stars 2: Londen & Seattle is het vervolg op Written in the stars 1: Elle & Darcy. Het is leuk om op deze manier te volgen hoe het Elle en Darcy is vergaan maar toch genoeg input te krijgen van een nieuw verhaal. En wat een heerlijk verhaal is het verhaal van Annie en Brendon! Vanaf het begin zit je helemaal in het verhaal en is het vrijwel onmogelijk om het boek weg te leggen. Tranen van het lachen en tranen van meeleven met Annie en Brendon wisselen elkaar regelmatig af en zorgen dat je nog meer in het verhaal komt. Het verhaal zit goed in elkaar, de opbouw is logisch en door de geleidelijke input van informatie snap je steeds beter hoe het hele verhaal in elkaar zit. Het is fijn dat naast de romantiek er ook een gezonde dosis realiteit in het verhaal zit. Daten is nou eenmaal niet altijd leuk en dat komt in dit verhaal duidelijk naar voren. Ook is de moeite die het Annie kost om zo’n grote keuze te maken als wel of toch niet emigreren is heel passend en makkelijk om in mee te leven.

De schrijfstijl van Alexandria Bellefleur is erg aangenaam. Het kost totaal geen moeite om in Written in the stars 2: Londen & Seattle te komen en het geheel leest als een trein. Ze schrijft zo levendig dat het je geen moeite kost om je de personages en hun omgeving voor te stellen. Met name voor de grappige situaties in het boek maakt dit dat je extra hard kunt lachen. Ook de kleine onderlinge grapjes tussen de verschillende personages komen goed over en geven een extra dimensie aan het verhaal. Written in the stars 2: Londen & Seattle is zo’n boek waarvan je hoopt dat ze het ooit gaan verfilmen omdat het zo’n leuk verhaal is.

Alles bij elkaar is Written in the stars 2: Londen & Seattle van Alexandria Bellefleur een echte mustread voor elke feelgood liefhebber. Je hoeft deel 1 niet eerst gelezen te hebben maar het is wel zonde om ze niet op volgorde te lezen, want feit is dat je ze wel allebei wil lezen. Na Elle & Darcy ben je al nieuwsgierig naar het andere werk van Alexandria Bellefleur, maar na Written in the stars 2: Londen & Seattle ben je fan!

Written in the Stars 2 - Londen & Seattle

1  2  3  4  5

De hopeloze romanticus en de vrouw die niet in liefde gelooft zijn de hoofdpersonen in 'Londen & Seattle', een heerlijke LGBTQ+-romcom van Alexandria Bellefleur, de auteur van 'Elle & Darcy'.

'Londen & Seattle' van Alexandria Bellefleur gaat over Brendon, die volledig gelooft in de liefde. Hij heeft een datingapp gebouwd en is ervan overtuigd dat de ware ergens rondloopt, ook al heeft hij haar nog niet ontmoet. Of toch wel? Als de beste vriendin van zijn zus onverwacht naar Seattle komt, maakt zijn hart een sprongetje. Hij was als jongen al verliefd op Annie. Annie daarentegen is niet op zoek naar liefde. Na verschillende slechte ervaringen gelooft ze er niet meer in. Het enige probleem is dat ze zich tot Brendon aangetrokken voelt. Heel erg zelfs.'Londen & Seattle' van Alexandria Bellefleur is het tweede deel in de Written in the stars-serie en de opvolger van 'Elle & Darcy'.