De school in het magische maanlicht - Susie Bower RECENSIE

Recensie: De school in het magische maanlicht - Susie Bower

De geadopteerde Claudia komt er door een magisch bericht achter dat haar echte naam Flynn is en dat ze één van een tweeling is. Flynn komt erachter dat haar tweelingzus naar een nabijgelegen, welvarende kostschool gaat en ze bedenkt een manier om naar dezelfde kostschool te worden gestuurd. Dit gaat gruwelijk mis, wanneer Flynn naar de vervallen school ernaast wordt gestuurd.

In de eerste hoofdstukken van De school in het magische maanlicht word je al snel in de wereld van Flynn getrokken en word je nieuwsgierig naar haar verhaal. Wie is haar tweelingzus en wat is er met hun ouders gebeurd? Je leert Flynn en haar achtergrond gedurende het verhaal steeds beter kennen. Eenmaal op de kostschool leert Flynn al snel haar medebewoners kennen. Flynn geeft iedere leerling een bijnaam. In eerste instantie kan ze niet zo goed met hen opschieten, maar ze leren elkaar steeds beter kennen. De kinderen op De school in het magische maanlicht vallen allemaal een beetje buiten de boot en zijn allemaal een beetje eigenzinnig. Dit draagt op een mooie manier bij aan de humor in het boek. De personages in het boek zijn allemaal heel verschillend, maar wel allemaal heel intrigerend. De hoofdpersonages hebben stuk voor stuk unieke passies en verschillende persoonlijkheden.

Op De school in het magische maanlicht, ook wel de school voor nobodies genoemd, krijgt Flynn magische boodschappen via een spiegel en een kraai. Via de spiegel waarschuwt haar tweelingzus haar voor de kinderen en leraren op de school. Flynn wil er alles aan doen om contact te krijgen met haar tweelingzus, ook al moet ze daar alles voor opgeven.

Tijdens het lezen van De school in het magische maanlicht kom je ook meer te weten over meneer Gold en het circus. Dit maakt je nieuwsgierig. Daarnaast is het contrast tussen de beide kostscholen goed te zien en de school voor nobodies doet een beetje triest aan. Het boek heeft een spannende climax, waarin alle personages moeten samenwerken om de schurk te verslaan!

De school in het magische maanlicht is een bijzonder verhaal over vriendschap, familie en moed. In dit boek komt duidelijk naar voren dat Flynn op zoek is naar identiteit en familie. Tenslotte heeft het verhaal een mooie boodschap: wat er ook gebeurt, volg altijd je droom!

De school in het magische maanlicht

1  2  3  4  5

Spannend avontuur over een brandend verlangen ergens bij te horen, vol raadsels en geheime boodschappen in spiegelschrift. Voor de liefhebbers van Winterhuis Hotel.

Kijk in de spiegel. Je vindt daar je naam verstopt onder je haar.

Flynn is een wees. Ze groeit op bij haar vreselijke pleegouders. Wanneer ze ontdekt dat ze een van een tweeling is en dat haar zusje op een kostschool zit, doet ze er alles aan om daar ook naartoe gestuurd te worden. Maar Flynn komt op de verkeerde kostschool terecht. Daar vindt ze geheime boodschappen en een magische spiegel die alleen zij kan zien…

• De boom die een wereld was - Yorick Goldewijk

• Tussen twee kwaden - Laura Diane