Het monsterbonsterbulderboek- Jozua Douglas RECENSIE

Recensie: Het monsterbonsterbulderboek- Jozua Douglas

Het prentenboek Het monsterbonsterbulderboek is geschreven door Jozua Douglas en geïllustreerd door Marieke Nelissen. Jozua Douglas is een bekend kinderboekenschrijver die al vele boeken op zijn naam heeft staan. Een bekend leesboek waarmee hij de Pluim van de Kinderjury heeft gewonnen, is De gruwelijke generaal . Marieke Nelissen heeft ook al heel veel prachtige illustraties verzorgd voor vele prentenboeken. De talenten van deze twee komen in dit boek goed samen.

Het prentenboek Het monsterbonsterbulderboek gaat over Bruno die een tovertoeter heeft. Met deze tovertoeter kan hij zijn ouders in monsters veranderen. Hij doet dit wanneer zijn ouders vinden dat hij teveel knoeit en Bruna naar bed moet. Bruno zegt dat hij nog helemaal niet moe is en pakt zijn toeter erbij. Zijn ouders worden hiermee omgetoverd tot monsters, maar zij gaan daarna precies hetzelfde doen als wat Bruno deed. En vindt Bruno dat eigenlijk zelf wel zo leuk? Hij doet er alles aan om hen weer terug te toveren, maar de vraag is of dit gaat lukken omdat zijn vader de tovertoeter heeft opgegeten.

In de tekst staan leuke rijmpjes en de illustraties ondersteunen het verhaal erg goed. Er is stap voor stap uitgebeeld hoe zijn ouders veranderen in monsters. Je krijgt ook direct een heel duidelijk beeld bij wat de monsters doen omdat dit zo gedetailleerd is uitgetekend. De platen in Het monsterbonsterbulderboek zijn lekker kleurrijk en op elke pagina staat een mooie grote tekening. De monsters zijn op een leuke manier getekend waardoor ze niet te eng zijn voor de kinderen. Wat leuk is aan dit boek is dat al direct aan de binnenkant van de omslag al tekeningen staan. Van letterlijk het begin tot het eind staat het boek dus vol met illustraties.

Het monsterbonsterbulderboek is een leuk boek om te hebben en voor te lezen. Het boek neemt de kinderen helemaal mee in het verhaal doordat je door middel van de illustraties precies kunt volgen wat er gebeurt. Het verhaal is fantasierijk en de monsters worden op een vriendelijke manier neergezet waardoor dit boek zeker niet te eng is voor (kleine) kinderen.

Het monsterbonsterbulderboek

1  2  3  4  5

Het monsterbonsterbulderboek is een grappig prentenboek van Jozua Douglas en Marieke Nelissen. Bruno tovert zijn ouders tot monster. Maar het leven met rare monsterouders is minder leuk dan hij dacht.

Jozua Douglas’ nieuwste voorleeshit: een prentenboek geillustreerd door Marieke Nelissen. In Het monsterbonsterbulderboek tovert Bruno zijn ouders tot monsters. Maar het leven met maffe monsterouders is toch niet zo leuk als hij dacht. Ze maken te veel lawaai en veel te veel rommel. Lukt het Bruno zijn ouders weer terug te toveren?

Jozua Douglas is bekend van onder andere De gruwelijke generaal, waarvoor hij de Pluim van de Nederlandse Kinderjury kreeg.