Het huis in Mirrorlake - Olivia Hill RECENSIE

Recensie: Het huis in Mirrorlake - Olivia Hill

Na het overlijden van haar moeder besluit Hope na 18 jaar terug te keren naar Mirrorlake om samen met haar tweelingzus hun ouderlijk huis op te knappen en er samen te gaan wonen. Als ze dan allebei een knappe man tegenkomen die ze ook nog helpen met het opknappen van het huis lijkt het allemaal te mooi om waar te zijn….

Het verhaal van Het huis in Mirrorlake is leuk, niet heel origineel, maar wel boeiend en spannend genoeg om het einde te willen weten. De spanning zit niet zozeer in het ontstaan van de liefdesverhalen tussen Hazel en Mason en Hope en Enzo maar vooral in de dubbele agenda die beide heren er op na houden. En natuurlijk het verhaal van de moeder van Hazel en Hope waar toch lang wat onduidelijkheid over is. Het verhaal zit goed in elkaar en er zijn geen open eindjes aan het einde van het verhaal, wat erg prettig is. De omgeving waarin het verhaal zich afspeelt spreekt erg tot de verbeelding en doet een beetje aan Virgin River denken.

De personages van Het huis in Mirrorlake zijn niet heel diep uitgewerkt maar voldoende voor feelgood/chicklit. Je weet genoeg van de achtergronden van de meeste personages om hun keuzes te begrijpen. Door niet teveel info te geven blijft er wel voldoende vaart in het verhaal zitten wat dan wel weer prettig wegleest.

Het is lastig om de schrijfstijl van Olivia Hill goed te beoordelen omdat er bepaalde fouten in de tekst zitten die mogelijk door de vertaling komen. Bepaalde woordkeuzes daarin, zoals ‘ze dribbelde achter hem aan naar binnen’ of ‘op haar snuitje vallen’, roepen wat irritatie op omdat ze niet goed lijken te passen binnen een feelgood/chicklit verhaal voor volwassenen. Het haalt het niveau van Het huis in Mirrorlake naar beneden wat zonde is. Maar zoals eerder benoemd is het niet duidelijk of dit door de vertaling komt of al in de schrijfstijl van Olivia Hill zit.

Samengevat is Het huis in Mirrorlake een prima feelgoodroman, maar niet één die je lang bij zal blijven. Het lijkt vooral de uitwerking van het verhaal te zijn wat maakt dat Het huis in Mirrorlake op dit niveau blijft steken.

Het huis in Mirrorlake

1  2  3  4  5

Hope verhuist na het overlijden van haar moeder weer terug naar Mirrorlake, waar haar tweelingzus Hazel haar met open armen ontvangt. Dat ze echter in het huis moet wonen waar ze achttien jaar geleden uit is weggevlucht, maakt de situatie zwaar voor haar. Toch blijft ze, voor Hazel. Nadat Hope in de oude schuur naast het huis een hondje vindt, neemt ze het onder haar hoede. Het dier helpt haar de angstige nachten door te komen. Erg blij is ze dan ook niet wanneer zijn baasje, een zekere Enzo, ineens voor de deur staat. Enzo sluit echter een deal met haar: ze mag het hondje een tijdje houden, als hij mag komen helpen met het verbouwen van het huis. Hazel is dolblij dat Hope weer thuis is in Mirrorlake. Ze heeft het haar zus nooit kwalijk genomen dat ze ineens verdween. Het zorgen voor haar moeder, die na de dood van hun vader compleet veranderde, heeft haar echter wel schuw en afstandelijk gemaakt. Hazel weet dan ook niet wat haar overkomt als haar oude high school crush Mason plots opduikt. Als hij aanbiedt te komen helpen met het verbouwen van het huis, kan ze zijn hulp niet weigeren. Wat de zussen echter niet weten, is dat Mason en Enzo er een dubbele agenda op nahouden. En wanneer ze vinden waar ze naar op zoek zijn, ontstaat er een conflict dat alleen met pure liefde en onbreekbaar vertrouwen kan worden opgelost.