Oh la la Mila - Niki Smit RECENSIE

Recensie: Oh la la Mila - Niki Smit

Mila woont samen met haar vader in een superdeluxe hotel in Parijs, waar haar vader chefkok is. Ze heeft enorm veel zin in de zomer, want dan heeft ze volop tijd om alle romantische plekjes in Parijs te ontdekken met haar vriendje Nino. Nino is de zanger van een populaire band, die nog verder wil doorbreken. Zijn manager besluit dat het slim is als Nino meedoet aan The Bachelor Junior. Mila haar vriendje wordt ineens de hotste single van Parijs, maar ja... niemand weet dat hij eigenlijk al bezet is?!

Oh la la Mila is het 1e boek uit een nieuwe serie van Niki Smit, de Oh la la serie. Deze Nederlandse schrijfster is hartstikke populair en bekend van onder andere de 100% serie en de serie van 100% Coco. Deze laatste is ook verfilmd. Haar boeken richten zich op meisjes met een leeftijd van 10 tot 15 jaar. Niki Smit heeft dus al vele malen bewezen dat ze heel goed aan kan sluiten op deze doelgroep. Ook Oh la la Mila is weer op en top girly. Zowel de kaft, de schattige illustraties en de vormgeving van de appjes en social media berichten zullen veel meisjes in deze leeftijd aanspreken.

Het plot van Oh la la Mila is ietwat bijzonder. The Bachelor?! Is dat nu echt een programma waarvan we willen dat deze leeftijd het leert kennen? Dit roept toch wel wat vraagtekens op en eigenlijk is dat ook wel de grootste kanttekening bij dit verhaal. Wel weet Niki Smit er op passende wijze mee om te gaan. In het verhaal komt zeer duidelijk aan bod dat dit soort programma's behoorlijk fake zijn en dat is dan wel weer een wijze boodschap die je aan de toekomstige generatie mee wil geven.

Mila is een heerlijk vrolijk en leuk personage. Ze is lief, creatief en sterk. Het is een mooi personage. Een meisje dat heel duidelijk haar eigen dromen en ambities heeft en die niet over zich heen laat lopen door welke jongen dan ook. Oh la la Mila gaat dan ook niet alleen over de romantiek en het drama tussen Nino en haar. Mila is ondertussen ook nog bezig met naailessen en hoopt een jurk te mogen ontwerpen voor een wel heel bekende celebrity. Of dat zal lukken, dat lees je in Oh la la Mila

Ben jij al fan van Oh la la #amour? Wij wel! En het zal ons niet verbazen als deze zomer alle meisjes in Nederland op reis willen naar stad van de liefde en de croissants: Parijs! Volgens ons is dit dan ook een serie die mogelijk ook wel verfilmd zou kunnen worden. Hoe dan ook, in november 2022 verschijnt al het 2e deel uit deze vermakelijke boekenserie.

Recensie: Oh la la Mila - Niki Smit

Oh la la 1 - Oh la la Mila

1  2  3  4  5

Mila woont samen met haar vader in Hotel Costes in Parijs. Ze is smoorverliefd op haar vriendje Nino, de zanger van een populaire band. Haar romantische #summergoals vallen echter in duigen als Nino opbiecht dat hij deze zomer meedoet aan de datingshow The Bachelor Junior. In één keer is haar eigen vriendje de hotste ‘single’ van Parijs. #stresss!
    Maar Mila is vastbesloten nieuwe goals voor de zomer te bedenken. Zoals een rodeloperjurk ontwerpen voor een wereldberoemde ster… #OHLALA!