Mission Two - R. Wade RECENSIE

Recensie: Mission Two - R. Wade

In het eerste deel over Team Internet, Mission One, bracht de groep vrienden de missie tot een succesvol einde. Wel moesten ze hun vriend achterlaten in de handen van hun aartsvijand Medusa. Tegen alle orders en afspraken in, besluiten ze in Mission Two om terug te gaan naar T-Polis om Ricky (oftewel Navigator) op te halen. Ze komen opnieuw terecht in de spannende en onvoorstelbare wereld van het internet...

Mission Two gaat meteen verder waar Mission One eindigde. Dit eerste deel eindigde met een enorme cliffhanger waarbij Navigator achter moest blijven in het internet. Na het lezen van dit deel was je eigenlijk direct nieuwsgierig naar het tweede deel. Als je begint met het lezen van Mission Two moet je weer even in het verhaal komen. Het is namelijk eigenlijk een soort verlengd verhaal over de eerste missie. Hierdoor duurt het even voor je goed in het verhaal zit. Ideaal zou eigenlijk zijn om de boeken redelijk vlot na elkaar te lezen. Eenmaal in het verhaal, leest het spannende verhaal ontzettend vlot. De vrienden heb je al leren kennen in het eerste deel, in dit deel leer je ze eigenlijk nog beter kennen. Daarnaast krijg je langzaamaan meer informatie over meesterbrein Medusa en zijn plannen.

Nadat de vrienden Ricky (Navigator) achter hebben moeten laten, vinden ze het lastig om verder te gaan met hun leven. Ze weten niet of hij veilig is en waar hij is. De vriendschap en vastberadenheid tussen de jongeren komt duidelijk naar voren in het verhaal. Ze willen er alles aan doen om hem terug te vinden. Maar ziet Ricky dit ook in? De verhaallijnen in Mission Two wisselen tussen de groep jongeren, Medusa en Navigator. Het leuke hiervan is dat je het verhaal echt van alle kanten kunt zien, maar soms wisselen de verhaallijnen wel heel snel, waardoor je even moet schakelen.

Dankzij de schrijfwijze van Aron Wade en Ria Maes (R. Wade), leest dit boek als een trein. Hun fantasie wat de technologische snufjes betreft is bijzonder. Zo wil Medusa een leger insecten (bugs) het internet insturen. Het is leuk hoe ook hier de link naar de IT wordt gelegd.

Mission Two is een ontzettend spannend verhaal, vol bijzondere creaties, technische snufjes en manipulatie! Ook dit deel eindigt met een spannende plottwist, waardoor je meteen benieuwd bent naar Mission Three!

Recensie: Mission Two - R. Wade

Team Internet 2 - Mission Two

1  2  3  4  5

Team internet bracht mission one tot een succesvol einde, maar betaalde daar een grote prijs voor. Ze moesten hun vriend achterlaten in de handen van aartsvijand en crimineel meesterbrein Medusa. Het valt hen zwaar om hun dagelijkse leven weer op te pikken, zonder te weten of hij nog in leven is. Tegen alle orders van de staatsveiligheid in, beslissen de overgebleven leden om terug te keren naar T-Polis om hun teamgenoot te zoeken. Dit brengt hen opnieuw in de onvoorspelbare en spannende wereld van het internet. Daar ontdekken ze dat computerbugs nog nooit zo gevaarlijk waren.