Oostenwind - Brittainy C. Cherry RECENSIE

Recensie : Oostenwind - Brittainy C. Cherry

Oostenwind is het tweede deel van de Kompas-serie van Brittainy Cherry. Het boek kan goed als stand alone gelezen worden, de hoofdpersoon van Oostenwind is wel een (belangrijke) bijpersoon van het eerste deel, Zuidenwind.

Dit boek gaat over Connor en Aaliyah. Ze leren elkaar tijdens Halloween kennen, als Connor verkleed is als de superheld Captain America en Aaliyah Roodkapje is. Laat zij nu gek zijn op strips over superhelden... Er slaat een vonk over, maar het is voor allebei niet het juiste moment voor een relatie. Aan het einde van de nacht scheiden daarom hun wegen en het duurt ruim twee jaar voor ze elkaar weer ontmoeten. De vonk is er nog steeds, maar Aaliyah staat op het punt te gaan trouwen met een medewerker van Connor.

Connor kennen we al uit het eerste deel. Daar was hij een vriendelijke, lieve en zorgzame jongen van zeventien jaar met veel humor. Hij werd volledig opgeslokt door de zorg voor zijn moeder, die ernstig ziek is. In dit deel is hij acht jaar ouder en blijkt hij ook nog eens ontzettend charmant, sexy en attent te zijn. Hij cijfert zichzelf bijna volledig weg om voor anderen te kunnen zorgen, al zorgt zijn angst voor de dood en mensen te verliezen voor een harde grens.

Het duurt wat langer voor je Aaliyah echt kent, ze laat niet snel zien wie ze is en wat ze voelt. Ze werkt toe naar haar droombaan, seniorredacteur bij een toonaangevend tijdschrift. Ze krijgt de kans dit te bereiken als ze de meest veelbesproken vrijgezel, die publiciteit schuwt, weet te strikken voor een interview. Het is niet moeilijk te raden wie die vrijgezel is. Aaliyah heeft een probleem. Als lezer weet je al vrij snel wat er aan de hand is, maar voor Connor houdt ze dit lang verborgen.

De Kompas-serie geeft eenzelfde gevoel als de new adultromans van bijvoorbeeld Rebecca Yarros en Elle Kennedy. Hun flyboys, renegades en ijshockeyers zijn ook allemaal waanzinnig aantrekkelijk, intelligent, gevoelig en attent en hebben een klein hartje. Er is zeker veel sensuele spanning in het verhaal, maar uiteindelijk staat er maar één echt expliciete scene in Oostenwind.

Cherry weet je al snel in het verhaal te trekken en voor je het weet leef je helemaal mee met Aaliyah en Connor en hun euforische en ontroerende momenten. De auteur schuwt zware thema's niet en zowel Aaliyah als Connor weten wat verdriet is, hoe jong ze ook nog zijn. Het geeft ze levenservaring en daarmee kracht en karakter.

Een kompas heeft vier windrichtingen, het derde deel Westenwind komt eraan. De hoofdrol in dat boek is Damian, de zakelijke rechterhand van Connor. Als het derde deel, net zoals het tweede, beter is dan het eerste, kunnen we ons er alleen maar enorm op verheugen!

Kompas 2 - Oostenwind

1  2  3  4  5

Tijdens een koude Halloween ontmoet Aaliyah een superheld: Connor Roe. Ze hebben een geweldige tijd, maar zien elkaar daarna niet meer. Tot Aaliyah twee jaar later de kans van haar leven krijgt: seniorredacteur worden bij een groot tijdschriftbedrijf. Ze moet alleen een interview zien te regelen met de meest begeerde vrijgezel van New York… Connor Roe. 'Oostenwind', deel 2 in de Kompas-serie van Brittainy C. Cherry, is net zo verslavend als het eerste deel 'Zuidenwind', en het is onmogelijk om niet verliefd te worden op Connor.