Ciao Bella - Linda van Rijn RECENSIE

Recensie: Ciao Bella - Linda van Rijn

Sanne en Hugo zijn een paar jaar geleden een camping begonnen in Italië. Samen met hun twee kinderen genieten ze van de Italiaanse zon ondanks het harde werk op de camping. Tijdens hun verblijf in Italië heeft Sanne belangrijke contacten opgedaan en vriendschappen gesloten. Eén van die contacten is Helena, een Nederlandse die in dezelfde omgeving woont en yogalessen verzorgt, ook op de camping. Alles lijkt goed te gaan totdat Sanne midden in de nacht door Helena wordt gebeld en ze meegetrokken wordt in narigheid die ze vooraf niet had kunnen voorspellen.

Ciao Bella is voor mij het eerste boek van Linda van Rijn dat ik lees en smaakt zeker naar meer! Ciao Bella is officieel een thriller maar voelt meer als een mix tussen een roman/feelgood verhaal en een thriller. Daardoor is deze zonnige en luchtige thriller een ideaal verhaal voor tijdens de zomer.  Voor een gemiddelde thriller is Ciao Bella eigenlijk niet spannend te noemen. Het verhaal is mysterieus en ondanks het vermoeden dat je krijgt, wil je toch weten hoe het afloopt. Toch weet Linda van Rijn door haar schrijfstijl je zo in het verhaal te trekken dat het boek vlot wegleest. Het thriller deel zit hem voornamelijk in de verrassende wending aan het einde van het verhaal waardoor de waarheid boven water komt, bijna letterlijk.

De introductie tot wie Sanne en Hugo zijn en hoe hun leven zo gekomen is zoals het nu is, is zeer uitgebreid beschreven. Daarna komt er wat meer spanning in het verhaal wanneer Helena, vriendin en yoga instructeur, Sanne om hulp vraagt. Vanaf dit moment in het verhaal lezen we niet alleen met Sanne mee, maar krijgen we ook inzicht in de moordzaak door de ogen van rechercheur Alessia Cantana. Zij gaat samen met rechercheur Beatrice op zoek naar de waarheid. Het onderzoek wordt ingewikkelder totdat Sanne op de een of andere manier betrokken lijkt te zijn en de zaak en de twee werelden samenkomen.

Linda van Rijn heeft een luchtige interessante thriller neergezet die vlot wegleest. Ideaal voor de zomer waarbij je weg kunt dromen naar het zonnige Italië. Een thrillerlezer die op zoek is naar een heel spannend en donker verhaal zal dit boek niet interesseren. Als je een lekker wegleesboek zoekt, is dit een ideaal verhaal voor jou.

Recensie: Ciao Bella - Linda van Rijn

Ciao Bella

1  2  3  4  5