Grenzeloos geluk - Saskia M.N. Oudshoorn RECENSIE

Recensie: Grenzeloos geluk - Saskia M.N. Oudshoorn

Eindelijk gaan Liv en Matthew trouwen. Natuurlijk is het verse, nieuwe stelletje Kate en Laurens ook aanwezig. Tijdens een heerlijk nachtje weg, vraagt Laurens compleet impulsief Kate ten huwelijk. En totaal overrompeld gaat Kate hierin mee. Tijdens het vrijgezellenfeest van Laurens komt hij plots weer voor onverwerkte problemen uit zijn verleden te staan. En alsof dat nog niet erg genoeg is, heeft ook Kate haar eigen probleem waar ze ineens mee moet dealen. Laurens weet niet meer wat hij moet doen en slaat op de vlucht.

Dit is het derde deel in de Geluk-serie en als je gaat lezen, lees dan zeker eerst de andere twee delen. Je mist anders zeker informatie en komt veel spoilers tegen uit de vorige delen. Grenzeloos geluk is weer heerlijk geschreven in de herkenbare schrijfstijl van Saskia M.N. Oudshoorn. Ze schrijft humoristisch en luchtig. En dit samen met de korte hoofdstukken, zorgt ervoor dat je door Grenzeloos geluk heen vliegt.

Wat erg leuk is aan dit verhaal, is dat het deze keer niet om Liv en Matthew draait, maar hun vrienden Kate en Laurens. Hun problemen zijn herkenbaar en het vluchten van Laurens is heel realistisch. Iedereen zou op zo'n moment het liefste willen vluchten. Kate is een sterk personage voor wie je niets anders dan bewondering kunt hebben.

Extra leuk maakt het dat Liv en Matthew nu een bijrolletje hebben in Grenzeloos geluk, maar dat je wel het gevoel hebt dat je ze kent en dat ze toch een beetje bij je blijven. Zo weet je hoe het ook hen vergaat.

Wat heerlijk is aan Grenzeloos geluk is dat er volop emotie te vinden is in het verhaal. Niet alleen de humor, waardoor je af en toe met een enorme big smile aan het lezen bent, maar ook de wat waterige oogjes omdat het verhaal serieus wordt. Deze afwisseling tussen de luchtige stukken en de ernstige delen, is perfect gedoseerd.

Al met al is dit derde deel - Grenzeloos geluk - weer een knaller van een verhaal, waarin je Liv en Matthew niet hoeft te missen, maar nu het verhaal van hun vrienden krijgt voorgeschoteld. De emoties schieten alle kanten op en je leeft compleet mee met de sterke Kate en Laurens die letterlijk de benen neemt. Saskia M.N. Oudshoorn neemt je weer mee in een heerlijke feelgood waarvan je zult smullen.

Geluk 3 - Grenzeloos geluk

1  2  3  4  5

Wanneer Liv en Matthew een groot trouwfeest organiseren, besluit beste vriend Laurens tijdens de romantische hotelovernachting impulsief en ondanks zijn twijfels zijn vriendin Kate ook ten huwelijk te vragen. Laurens' vrijgezellenfeest brengt echter onverwacht een heftige en onverwerkte periode uit zijn verleden tot leven. En terwijl dit gegeven hem volledig afleidt, slaat ook nog eens het noodlot toe bij Kate. Opeens ziet Laurens zich niet alleen geconfronteerd met een chaotisch verleden maar ook met een onzekere toekomst. Ten einde raad besluit hij te doen wat hij jaren daarvoor ook al eens deed: vluchten…