Tot uw dienst - Denise Marinus RECENSIE

Recensie:Tot uw dienst - Denise Marinus

Er gaat een wereld open voor kroonprinses Constance en haar vriendin en vertrouwelinge Jules, wanneer zij samen naar de prestigieuze Universiteit van Yadiel gaan. Ze maken kennis met nieuwe huisgenoten, hun studies en het elitaire studentenleven. Maar wanneer er een verwoestend geheim opduikt is de regelmaat die ze hadden gevonden snel weer verdwenen. En terwijl Constance zich in een onmogelijke liefde laat meeslepen, moet Jules er alles aan doen om de waarheid te achterhalen. Al helemaal als blijkt dat het lot van de hele koninklijke familie in haar handen ligt...

Tot uw dienst is het vervolg op Zoals u wenst van auteur Denise Marinus, die met dit tweede deel het slot schrijft van deze tweeluik. Ook in dit deel staan prinses Constance en vriendin en vertrouwelinge Jules centraal. Wat erg fijn is, is de samenvatting aan het begin van het boek, die opsomt wat er in het eerste deel is gebeurd. Hierdoor ben je weer helemaal op de hoogte en zit je meteen in het verhaal. En dat laatste gebeurt sowieso. Denise Marinus weet de lezer met haar fijne, beeldende schrijfstijl, humor en een goed uitgewerkt plot vanaf het begin mee te slepen.

We leren zowel Jules als de rebelse Constance beter kennen in dit deel en je merkt dat beiden zich ook daadwerkelijk ontwikkelen gedurende het verhaal. Het verhaal is geschreven vanuit het perspectief van beide dames, waardoor je goed weet wat er in hun gedachten speelt. De wisseling in perspectief zorgt er bovendien voor dat je je nog beter kunt inleven (en kunt meeleven met) in de personages.

We zien oude bekenden weer terug in het verhaal en daarnaast introduceert Denise Marinus een aantal nieuwe personages. Ook deze zijn op een mooie manier uitgewerkt. Tevens lezen we op een paar momenten het verhaal van een tot het einde toe onbekend persoon. Deze verhaallijn staat geschreven op zwarte bladzijdes waardoor deze stukjes net even wat extra's krijgen. Erg leuk gedaan! Daarnaast weet ze met deze hoofdstukken de spanning en nieuwsgierigheid verder op te voeren.

Tot uw dienst bevat fraaie plotwendingen waardoor het verhaal nieuwsgierig blijft maken. Jules en Constance krijgen het zwaar te verduren en moeten het allemaal maar zien op te lossen. En hoewel sommige momenten misschien niet altijd helemaal realistisch overkomen, passen deze wel bij het verhaal. Met alle wendingen en goed opbouwende gebeurtenissen vallen langzaamaan de puzzelstukjes op hun plek en ontrafelt zich het grote geheim.

Tot uw dienst is het tweede en afsluitende deel van het tweeluik, maar wie weet wat we nog kunnen verwachten. Denise Marinus heeft met dit deel in ieder geval weer een prachtig sprookje geschreven en ik ben dan ook erg benieuwd naar haar verdere werk.

Recensie:Tot uw dienst - Denise Marinus

Tot uw dienst

1  2  3  4  5

Wanneer Jules als vriendin en vertrouwelinge met kroonprinses Constance naar de prestigieuze Universiteit van Yadiel vertrekt, gaat een wereld voor hen open. Vol verwachting maken ze kennis met nieuwe huisgenoten, hun studies en het elitaire studentenleven op Yadiel. Heel even lijkt de regelmaat in hun levens terug te keren. Maar dan duikt een verwoestend geheim op. Terwijl Constance zich laat meeslepen door een onmogelijke liefde, doet Jules er alles aan om de leugens te ontrafelen en de waarheid te achterhalen. Zeker als blijkt dat het lot van de hele koninklijke familie in haar handen ligt... Het spannende en sprookjesachtige vervolg op Zoals u wenst.