Haar kant van de weg - Ella Marjon RECENSIE

Recensie: Haar kant van de weg - Ella Marjon

Fien Grasser heeft haar eigen restaurant en doet cateringklussen. Onderweg naar een cateringklus rijdt ze tot haar grote schrik een vrouw aan. Fien probeert Lea te helpen, maar Lea houdt de boot af. Fien kan het niet loslaten. Wie is Lea en waarom trekt die man haar zo snel naar binnen? Wat volgt is een hechte en bijzonere band tussen Fien en Lea.

Haar kant van de weg begint meteen vol actie wanneer Fien een vrouw aanrijdt. Maakt Fien de juiste keus en wat zou je zelf doen in een soortgelijke situatie? Fien besluit Lea te helpen, maar wil Lea wel geholpen worden? En heeft Fien zelf niet genoeg aan haar hoofd? Door het spannende begin, zit je al snel in het verhaal en leer je Fien en Lea steeds beter kennen. Fien heeft haar eigen restaurant 'De Herberg', een plek vol gezelligheid en met leuke collega's. Daarnaast heeft Fien een fijne familie, die ze naar eigen zeggen te weinig ziet. Wat maakt dat Fien Lea zo graag wil helpen?

Je leert Lea op een andere manier kennen, via de dagboekfragmenten die aan het begin van elk hoofdstuk staan. De rest van het hoofdstuk is voornamelijk vanuit Fiens perspectief geschreven. Er staat geen datum bij de dagboekfragmenten, daardoor weet je niet altijd even goed hoeveel later het zich afspeelt. Haar kant van de weg gaat vooral over de levens van Fien en Lea apart van elkaar en over de invloed die ze op elkaar hebben. Je leest niet veel over hun leven samen.

In Haar kant van de weg laat Ella Marjon niet alleen onderwerpen als romantiek en vriendschap aan bod komen. Ook zwaardere onderwerpen, zoals verdriet, rouw en huiselijk geweld komen op een mooie manier aan bod. Het boek bevat veel grappige en herkenbare gebeurtenissen, zoals de onzekerheden die een nieuwe liefde bijvoorbeeld met zich mee kan brengen. Daarnaast loopt het koken een beetje als een rode draad door het verhaal. Aan het einde van het boek vind je dan ook een paar lekkere recepten.

Ella Marjon heeft een fijne schrijfstijl en Haar kant van de weg is dan ook een leuk en vlot geschreven verhaal. Wel zijn sommige stukjes af en toe een beetje langdradig. Ella Marjon heeft op een mooie manier de leuke en minder leuke onderwerpen met elkaar verbonden. Door Fiens familieperikelen en de situatie omtrent Lea, blijf je nieuwsgierig naar de afloop van het verhaal.

Haar kant van de weg

1  2  3  4  5

Fien Grasser runt een klein restaurant in Wijk bij Duurstede. Op weg naar een cateringklus rijdt ze tot haar grote schrik iemand aan. Lea heeft al vele klappen opgevangen, letterlijk en figuurlijk, wanneer ze door Fien geraakt wordt. De twee vrouwen gaan tegen wil en dank deel uitmaken van elkaars leven.