Italië voor altijd - Nicky Pellegrino RECENSIE

Recensie: Italië voor altijd - Nicky Pellegrino

De Londense Sarah-Jane is klaar met de liefde. Ze koopt een oude cabrio en is van plan een zomer door Italië te rijden. In het nostalgische bergstadje Montello runt Assunta haar kleine trattoria. Assunta heeft de liefde opgegeven. Maar als Assunta de nieuw aangekomen Sarah-Jane ontmoet, is dit het begin van een vriendschap die hun levens zal veranderen!

Italië voor altijd is het vervolg op Nicky Pellegrino's Dromen van Italië. Hierin kopen vier mensen een huis in Montello voor maar 1 euro. Enkele personages uit dit eerste deel, komen ook terug in Italië voor altijd. Ook zijn de boeken prima los van elkaar te lezen.

Sarah-Jane gaat naar Italië om een poging te doen de man die haar onrecht heeft aangedaan, te vergeten. Als haar auto er mee ophoudt in Montello, moet ze daar verplicht langer blijven dan ze van plan was. Montello wordt omschreven als de meest romantische stad van Italië, waar bijna dagelijks een bruiloft is. Door Nicky Pellegrino's schrijfstijl, waan je je ook echt even in Italië en zie je het romantische bergstadje helemaal voor je. Een leuk detail: Nicky Pellegrino is zelf geboren in Liverpool, maar bracht haar jeugdvakanties altijd door in Zuid-Italië.

In Montello snel leert Sarah-Jane Assunta al snel kennen. De vrouwen hebben twee overeenkomsten; ze zijn beide ongelukkig in de liefde en dol op koken. Assunta richt haar kookkunsten vooral op de rustieke Italiaanse keuken, Sarah-Jane richt zicht meer op de modernere Europese keuken. Sarah-Jane en Assunta leren elkaar steeds beter kennen en er ontstaat een bijzondere vriendschap.

In Italië voor altijd draait het vooral om Sarah-Jane en Assunta, de hoofdstukken zijn dan ook vanuit hun (ik)perspectieven geschreven. Hierdoor kun je je goed inleven in beide personages en leer je ze goed kennen. Het is fijn dat bovenaan elk hoofdstuk is aangegeven vanuit wie het geschreven is. Ook de andere personages die in het boek naar voren komen, zijn sympathieke en warme personages. Sommige personages zijn wel een beetje stereotype, maar dit is niet storend.

Italië voor altijd is een boek met een heerlijk verhaal, waarmee je je echt even in Italië waant. Door Nicky Pellegrino's fijne manier van schrijven, heb je dit boek uit voor je het weet! Als je nog niet bekend bent met Nicky's boeken, ben je na Italië voor altijd zeker nieuwsgierig naar haar andere boeken!

Italië voor altijd

1  2  3  4  5

Sarah-Jane besluit haar nieuwe vrijheid, zonder vriend en zonder baan, te vieren door naar Italië te reizen. Als haar auto de geest geeft, komt garagehouder Riccardo haar te hulp…

Sarah-Jane is wel klaar met de liefde, nadat haar vorige relatie nou niet bepaald een succes was. In een opwelling besluit ze koud en nat Engeland te verruilen voor Italië, het land waar haar vader vandaan komt. Als haar auto stukgaat in het bergdorpje Montenello, komt garagehouder Riccardo haar te hulp. Assunta is ervan overtuigd dat de liefde aan haar voorbijgegaan is. Ze leeft een rustig leven in haar geliefde Montenello, en ze is niet ongelukkig. Maar als ze Sarah-Jane ontmoet, is dat het begin van een vriendschap die hun levens zal veranderen. Want echte vrienden zullen je altijd vertellen: het is nooit te laat voor de liefde!