Neem mij mee - Sarra Manning RECENSIE

Recensie: Neem mij mee - Sarra Manning

Wanneer Margot naar het dierenasiel gaat, ziet ze maar één hond die ze wil adopteren: de kleine Blossom. Alleen is Margot niet alleen, want de vervelende Will wilt Blossom ook graag hebben. Ze komen er niet uit, wat hen doet besluiten om sámen Blossom te adopteren. De ene week is verblijft Blossom bij Will en de andere bij Margot. Ondertussen ergeren Margot en Will zich dood aan elkaar, totdat ze langzaam maar zeker toch dichter naar elkaar toe groeien.

Neem mij mee van Sarra Manning is een heerlijk luchtig enemies-to-lovers romance-verhaal, waarbij het hondje Blossom toch wel centraal staat. Waar Will en Margot soms ietwat irritant kunnen zijn, blijft Blossom de ster van dit boek. Het is een heerlijk luchtig verhaal, perfect om te lezen gedurende een warme zomerdag. Het neemt je mee op een romantisch avontuur waarbij wij allemaal wel weten hoe het gaat aflopen, maar toch is de reis er naartoe het meest interessant. Will en Margot zijn namelijk helemaal niet zo verschillend als dat ze denken dat ze zijn, en dat is juist wat hen steeds meer naar elkaar toe trekt.

Will en Margot zijn dus verliefd geworden op hetzelfde hondje: Blossom. Aan het begin denken ze dat ze, naast de gemeenschappelijke liefde voor Blossom, niets met elkaar gemeen hebben. Dit blijkt toch anders te liggen... Beiden zijn namelijk aardig beschadigd door hun verleden. Will had een aan alcohol verslaafde vader waar hij mee moest dealen, en ook Margot verloor haar ouders toen ze nog maar net volwassen was. Langzaam maar zeker leren Will en Margot elkaar beter kennen, en dat als lezer voel je gewoon dat ze op zulke momentjes steeds dichter en dichter naar elkaar toe aan het groeien zijn. Neem mij mee is dus een verhaal waar de populaire enemies-to-lovers trope in verwerkt zit.

Kenmerkend aan dit verhaal is dat het niet zomaar een liefdesverhaal is. Zowel Margot als Will hebben problemen uit het verleden. Will had namelijk een aan alcohol verslaafde vader, en op een gegeven moment begint Will zelf ook in te zien dat dat nog steeds invloed heeft op zijn huidige leven. Hij vind het namelijk heel erg lastig om zich open te stellen. Margot heeft op 19-jarige leeftijd beide ouders verloren, maar daarnaast is ze ook bang voor de liefde. Ze voelt namelijk haar biologische klok tikken, terwijl ze toch graag een familie wilt. Het is Sarra Manning gelukt om twee realistische personages neer te zetten, die door de goede omschrijvingen zeer echt lijken.

Het is een romantisch verhaal, en op het heftige verleden van beide hoofdpersonages na is het ook wel schattig. Maar toch voelt het verhaal traag en hier er daar wat saai aan. Je krijgt als lezer het gevoel dat dit boek te lang is voor het verhaal, dat sommige stukken erg traag gaan, waardoor je niet per se de drang hebt om door te lezen. Het voelt erg uitgemolken, en dat is jammer. Hierdoor kan niet de volle vier sterren worden gegeven aan dit boek, want gedurende het verhaal zal je als lezer de motivatie kwijtraken om door te lezen.

Neem mij mee van Sarra Manning is een prettig liefdesverhaal, dat dieper gaat dan het eerst doet lijken.

Recensie: Neem mij mee - Sarra Manning

Neem mij mee

1  2  3  4  5

Will heeft de liefde afgezworen. Margot is bang dat ze nooit liefde zal vinden. Tot ze allebei straalverliefd worden – op dezelfde hond!

Margot en Will ontmoeten elkaar bij het plaatselijke asiel, waar ze dankzij een reeks misverstanden allebei dezelfde hond komen adopteren: de schuwe maar lieve Blossom. Geen van beiden willen ze de adoptie opgeven, dus ze besluiten de hond te delen. Hoewel ze allebei dol zijn op Blossom, kunnen ze elkaar niet úítstaan, en dat maken ze elkaar duidelijk ook – tot ze ontdekken dat Blossom er alleen maar onrustiger van wordt. Voor hun hond doen ze alles, zélfs netjes met elkaar omgaan – en wanneer ze ophouden continu op elkaar te vitten, ontdekken ze al snel dat er ook heel veel wél leuk is aan de ander…