Tante Poldi 4: Tante Poldi en de Zwarte Madonna - Mario Giordano RECENSIE

Recensie: Tante Poldi 4: Tante Poldi en de Zwarte Madonna - Mario Giordano

In Tante Poldi en de Zwarte Madonna wordt Poldi verdacht van een moord op een non uit het Vaticaan. Alles in deze zaak lijkt te draaien om een beeld van de Zwarte Madonna en Poldi kan het natuurlijk niet laten om op onderzoek uit te gaan.

Het verhaal van Tante Poldi en de Zwarte Madonna zit wederom goed in elkaar zoals we inmiddels gewend zijn van Mario Giordano. Het blijft indrukwekkend hoe hij het voor elkaar krijgt om zoveel details die allemaal weer aan elkaar blijken te linken in één verhaal weet te stoppen. Het risico van zoveel details is dat het verhaal onoverzichtelijk wordt of juist heel traag. Door regelmatig even een pauze in te lassen door de verteller, de neef van Poldi, zijn mening te laten geven aan Poldi kun je af en toe even op adem komen en heb je de tijd om alle details te verwerken. En door de snelle, filmische schrijfstijl van Mario Giordano is het onmogelijk om het verhaal traag te laten worden. Het verhaal van Tante Poldi en de Zwarte Madonna is van het begin tot einde superspannend, maakt dat je op het puntje van je stoel zit en is onmogelijk om weg te leggen.

De schrijfstijl van Mario Giordano is even wennen door zijn visuele, snelle stijl. In het begin kan het daarom wat moeite kosten om in het verhaal van Tante Poldi en de Zwarte Madonna te komen. De beste oplossing hiervoor is alle Tante Poldi boeken te gaan lezen. De schrijfstijl went namelijk supersnel en na één boek heb je Poldi in je hart gesloten en wil steeds meer boeken over haar lezen. En dan kun je het beste bij deel 1 beginnen. Door de schrijfstijl van Mario Giordano kost het geen moeite om het verhaal voor je te zien, het prachtige landschap van Sicilië, de kleurrijke outfits van Poldi en de spannende actiescenes die natuurlijk ook in dit deel niet kunnen ontbreken. Ook de overige, inmiddels vaste, personages in de Tante Poldi serie dragen bij aan het leesplezier van Tante Poldi en de Zwarte Madonna. Zoals natuurlijk de neef en verteller van het boek die je door de boeken heen een inkijkje geeft in de roman die hij aan het schrijven is. Maar ook de Siciliaanse zussen en zwagers van Poldi, haar nieuwe vrienden uit Torre Archirafi en omgeving en niet te vergeten haar grote liefde Vito Montana. Ze vormen bij elkaar een even bont gezelschap als Poldis outfits.

Tante Poldi en de Zwarte Madonna is alweer het vierde boek in de Tante Poldi-reeks en de kwaliteit is stabiel goed. Voor liefhebbers van cosy crime kan Tante Poldi en de Zwarte Madonna, en eigenlijk de hele Tante Poldi-reeks, niet ontbreken in de boekenkast.

Tante Poldi 4 - Tante Poldi en de Zwarte Madonna

1  2  3  4  5

Tante Poldi's eenenzestigste verjaardag staat voor de deur. Maar er valt even niets te vieren wanneer er een onhemels sexy Vaticaanse inspecteur aan haar deur verschijnt. Poldi is verdachte in een zaak van een dode non, die lijkt te draaien om een gestolen beeld van de Zwarte Madonna. Tante Poldi heeft alle hulp nodig die ze kan krijgen om haar naam te zuiveren, maar haar lokale vrienden lijken haar opeens te vermijden… Is Poldi in staat om haar mysterieuze dubbelganger te ontmaskeren, het verloren beeld op tijd te vinden zodat ze haar eenenzestigste verjaardag gewoon kan vieren?