Emmy's tango 2 - Heleen van den Hoven RECENSIE

Recensie: Emmy's tango 2 - Heleen van den Hoven

In Emmy's Tango deel 2 gaat het verhaal van wiskundelerares Emmy verder waar het gebleven was aan het einde van deel 1. Grace is verdwenen en Emmy en Graces dochter Florence hebben geen idee waar ze gebleven is. Omdat Grace een volwassen vrouw is en al eerder voor een tijdje verdween, wil de politie geen zoekactie starten. Toch maken Emmy en Florence zich grote zorgen, omdat Grace ook geen telefoon heeft meegenomen en ze nu al voor lange tijd weg is. Waar is Grace toch gebleven?

Naast de verdwijning van Grace speelt in dit tweede deel ook de verhaallijn van Emmy die via een dating app iemand heeft leren kennen. Emmy is erg wantrouwend met betrekking tot dit soort apps en de algoritmes die hierachter zitten. Weet ze toch de liefde te vinden via een dergelijke app?

Emmy's Tango is geschreven vanuit verschillende perspectieven. Alle hoofdstukken zijn geschreven in de ik-vorm, waardoor je de personages goed leert kennen. Emmy en Florence voeren de boventoon en zijn ook de hoofdpersonages, waardoor je als lezer het meest vertrouwd raakt met deze krachtige vrouwen. Het mysterieuze perspectief van een machtige man zorgt voor enige spanning in het verhaal.

Het verhaal is vloeiend geschreven door auteur Heleen van den Hoven. Uiteindelijk bestaat de serie Emmy's Tango uit vier delen, waarvan dit het tweede deel is. In het eerste deel werden de personages geïntroduceerd en verdween Grace. In dit tweede deel lees je hoe het verhaal verder gaat. De vier delen van Emmy's Tango zijn ook als een thriller verschenen onder de titel Het tango algoritme. Ik zie het nog niet helemaal als voordeel dat het verhaal nu is opgeknipt. Het verhaal is duidelijk geschreven als een boek en het opknippen voelt wat kunstmatig.

Helaas zit er in dit tweede deel minder spanning dan in het eerste deel, het verhaal kabbelt hier en daar wat voort. Op de achtergrond van het verhaal sluimert de verdwijning van Grace. Daarnaast lijkt Emmy in gevaar te komen vanwege haar kritische blogs over dating apps en de algoritmes die daarachter zitten. Maar wie voelt zich door haar kritiek bedreigd? En wat is zijn plan? Er zijn nog veel openstaande vragen na het lezen van dit tweede deel. In de volgende delen volgen hopelijk meer antwoorden op de verdwijning van Grace en de dreiging richting Emmy en haar huisgenoten.

Recensie: Emmy's tango 2 - Heleen van den Hoven

Emmy's Tango #2

1  2  3  4  5

Emmy's Tango is eerder verschenen als Het Tango algoritme bij De Crime Compagnie. DEEL 2 Zoek… en je zult gevonden worden Tot groot plezier van haar huisgenoten Grace en Florence behandelt wiskundelerares Emmy het zoeken naar een nieuwe danspartner als een wiskundig probleem. Ze besluiten Emmy, die dating-apps verschrikkelijk vindt, een handje te helpen. Ondertussen verbergen de vrouwen alle drie hun eigen geheim. Tot de aankoop van een paar dansschoenen de verkeerde mensen naar hun huis in Nieuwegein leidt…