Het Hawthorne-mysterie 3, De laatste zet - Jennifer Lynn Barnes RECENSIE

Om miljarden te erven, hoeft Avery Kylie Grambs alleen nog maar een paar weken in Hawthorne House te wonen. De paparazzi achtervolgen haar bij elke stap. De financiële druk neemt toe. Gevaar is een feit van het leven. En het enige wat Avery door dit alles heen helpt zijn de Hawthorne broers. Haar leven is verweven met dat van hen. Zij kent hun geheimen, en zij kennen haar.

Maar terwijl de klok doortikt naar het moment waarop Avery de rijkste tiener van de planeet zal worden, komen er problemen in de vorm van een bezoeker die haar hulp nodig heeft - en wiens aanwezigheid in Hawthorne House alles kan veranderen. Het wordt al snel duidelijk dat er nog een laatste puzzel moet worden opgelost, en Avery en de Hawthorne broers worden in een gevaarlijk spel getrokken tegen een onbekende en machtige speler.

De laatste zet is het slotdeel in de Hawthorne-mysterie trilogie en ook in dit deel is er weer een puzzel die opgelost moet worden en driehoeksverhouding die door loopt. We krijgen alleen antwoord op al onze vragen en weten of het TeamGrayson of TeamJameson wordt.

Het boek is weer spannend en leest makkelijk weg. Persoonlijk vondt ik de voorgaande boeken wel een stuk sterker in het mysterie aspect want in dit boek was alles veel meer voorspelbaar en toch minder pakkend daardoor. Daarom zou ik dit boek ook eerder 3,5 hartje geven maar afgerond naar 4 hartjes. Het is een goed slotdeel van de serie en alle losse eindjes worden netjes aan ekaar geknoopt. Ook is de driehoeksverhouding tot een goed en (voor mij) bevredigend einde gekomen.

Het Hawthorne-mysterie 3 - De laatste zet

1  2  3  4  5

Laat je opnieuw meeslepen door list en bedrog, raadsels, mysteries, de ondoorgrondelijke Hawthorne-broers en kom er eindelijk achter of de opzet van de oude Tobias Hawthorne is geslaagd toen hij al zijn miljarden naliet aan de onbekende Avery Grambs.