Jullie allebei - Adele Parks RECENSIE

Recensie: Jullie allebei - Adele Parks

Twee verschillende vrouwen en twee compleet verschillende levens. Als beide vrouwen verdwijnen en de politie onderzoek doet komt een groot geheimen aan het licht die de levens van alle betrokkenen op zijn kop zet.

Jullie allebei ontvouwt zich met de verhalen van de twee vrouwen, Leigh Fletcher en Kai Janssen. Adele Parks begint met het verhaal van Leigh, en start met het moment waarop Leigh door heeft dat ze gevangengenomen is. Vervolgens krijgen we een stuk achtergrondverhaal. Dit wordt opgevolgd door het achtergrondverhaal van Kai Janssen. We zijn op één derde wanneer de grote ontdekking gedaan wordt door Brigadier Clements.

Adele Parks heeft met Jullie allebei een origineel verhaal neergezet door het verhaal van deze twee dames te vertellen. Weliswaar is de opbouw van het achtergrondverhaal soms erg langdradig. Het duurt even voordat je echt in het verhaal zit en hierdoor is het verhaal niet vanaf het begin super spannend. Dit komt mede door alle achtergrondverhalen die ervoor zorgen dat de vaart niet lekker in het verhaal zit.

Adele Parks schrijft vanuit veel verschillende perspectieven. Natuurlijk veelal vanuit het perspectief van Leigh Fletcher & Kai Janssen maar ook Brigadier Clements en Fiona komen vaak langs. Aanvullend hebben Daan en Mark, de partners van, ook een hoofdstuk hier een daar die vanuit hun perspectief geschreven wordt. Dit zorgt ervoor dat je een all-round idee van het verhaal krijgt. Ook zorgt dit ervoor dat je de lijst met verdachten vanaf het begin op kunt maken en continue als lezer aan het afwegen bent of iemand wel of niet de boosdoener is. De opbouw naar deze verdachten is ook goed gedaan. Iedereen lijkt op een bepaald punt wel verdacht.

Het einde van Jullie allebei is helaas een beetje teleurstellend. Het einde komt ineens erg abrupt en voelt een beetje afgeraffeld aan. In no time is de boosdoener bekend en is het boek uit. Als lezer blijf je achter met veel vragen die de hoofdpersonage had moeten stellen in plaats van achteloos haar medepersonage te volgen. Dit had wat zorgvuldiger gekund en hier had wat meer aandacht aan besteed kunnen worden.

Jullie allebei, geschreven door Adele Parks, is geen super spannende thriller. Dit komt mede door de uitgebreide achtergrondverhalen en de langdradige passages. De verschillende perspectieven van verschillende personages zorgen ervoor dat je een duidelijk beeld krijgt van het verhaal en veel verdachten op je lijstje kunt zetten. Helaas is het einde van het verhaal erg abrupt en afgeraffeld. Om deze reden krijgt het verhaal 3 hartjes.

Recensie: Jullie allebei - Adele Parks

Jullie allebei

1  2  3  4  5

Leigh Fletcher is gelukkig getrouwd en stiefmoeder van twee jongens van wie ze zielsveel houdt. Haar leven lijkt redelijk doorsnee, tot ze op een dag niet thuiskomt van haar werk. Haar man Mark is radeloos en zegt dat hij geen idee heeft waar ze zou kunnen zijn.

Kai Janssen is getrouwd met de rijke Nederlandse zakenman Daan en leidt een glamoureus leven in een luxe penthouse. Ze is een paar dagen op bezoek bij haar zieke moeder, maar Daan heeft het idee dat de appjes die hij krijgt niet van haar zijn. De berichtjes klinken niet zoals zij en ze neemt haar telefoon niet op als hij belt.

Brigadier Clements weet dat er voortdurend mensen verdwijnen. Soms is dat een vrijwillige keuze, soms niet. Sommigen keren terug, sommigen niet. Deze twee vrouwen komen uit heel verschillende werelden en dus is het onwaarschijnlijk dat hun zaken met elkaar te maken hebben. Maar dan ontdekt ze dat de twee een groot geheim delen. Een geheim dat een onverwacht nieuw licht op de zaken werpt en dat de levens van alle betrokkenen op hun kop zal zetten.