Niets meer te zeggen - Karen Mcmanus RECENSIE

Recensie: Niets meer te zeggen - Karen Mcmanus

Niets meer te zeggen volgt het verhaal van Brynn en haar voormalige beste vriend Tripp. Brynn die super graag aangenomen wilt worden bij haar droomstage, pitcht een verhaal die wel heel dicht bij haar ligt. Brynn haar favoriete leraar is 4 jaar geleden vermoord, het lichaam werd gevonden in het bos achter de school. Het lichaam werd gevonden door 3 voormalige klasgenoten van Brynn, haar voormalige beste vriend; Tripp, het rijke ventje; Shane, en de vriendin van Shane; Charlotte.

De drie klasgenoten zijn er heel makkelijk vanaf gekomen, maar Brynn weet zeker dat er meer aan de hand is dan dat zij zeggen. Brynn is vastbesloten om erachter te komen wat er die dag is gebeurd. Vertelt Tripp de waarheid? En wat als de moordenaar nog steeds rondloopt?

En weer komt Karen M. McManus met een onwijs spannende pageturner. Je hebt even de tijd nodig om daadwerkelijk in het verhaal te worden meegesleept. In de eerste helft wordt er veel aandacht besteed aan de opbouw van het verhaal. Het gaat veel over de stage van Brynn, over de school en aan alle personages wordt veel aandacht besteed. Hierdoor duurt het even voordat je echt in het verhaal wordt gezogen en voordat de spanning echt aanwezig is. Totdat er een schokkende gebeurtenis plaatsvindt en je het boek niet meer weg kan leggen. De ene plottwist na de andere plottwist gebeurt en de thrillervibes zijn duidelijk aanwezig.

In Niets meer te zeggen volg je twee perspectieven, namelijk die van Brynn en die van Tripp. Deze twee perspectieven zijn heel goed gekozen want samen met Brynn ga je als lezer op onderzoek naar de moord op haar leraar. Terwijl je tegelijkertijd Tripp volgt die aanwezig was in het bos en dus al meer weet. Ook zijn er vanuit Tripp's perspectief flashbacks van 4 jaar geleden. Deze flashbacks zorgen voor veel spanning omdat het over de dag gaat dat de moord is gepleegd. Terwijl je de hoofdstukken van Tripp leest weet je dat hij wat achter houdt en dat er meer gebeurd is die dag in het bos dan dat hij erover loslaat.

Een klein minpuntje aan het boek is dat de stage weinig terugkomt. Brynn loopt stage bij een bedrijf genaamd Motive. Samen met dat bedrijf probeert ze erachter te komen wie haar leraar heeft vermoord. In het begin van het boek gaat het veel over de stage wat onwijs interessant is. De stage komt soms met wat goeie tips over de moord en zorgt voor wat andere perspectieven. Helaas valt op de helft van het boek de stage een beetje weg, terwijl dit juist meer diepte had kunnen brengen in het verhaal.

Het einde bevat weer allerlei plottwisten die je niet zag aankomen. Karen McManus kunnen we haast wel de koningin van de plottwisten noemen. Als lezer denk je steeds dat je op het juiste spoor zit, maar na een paar hoofdstukken gooit ze je zo van dat spoor af.

Niets meer te zeggen bevat alle aspecten die een thriller nodig heeft. Karen McManus weet je keer op keer weer te verbazen met een nieuw verhaal. Alle puzzelstukjes die eerst niet logisch lijken weet ze altijd heel logisch in elkaar te laten vallen. De personages zijn goed uitgedacht, de verhaallijn is geweldig en de plottwisten blijven onverwachts komen.

Recensie: Niets meer te zeggen - Karen Mcmanu

Niets meer te zeggen

1  2  3  4  5

Vijf jaar geleden verliet Brynn Saint Ambrose School na de schokkende moord op haar favoriete leraar. Het lichaam van meneer Larkin werd door drie studenten gevonden in het bos achter hun school. De zaak werd nooit opgelost. Nu Brynn met haar droomstage bij een misdaadshow begint, is ze vastbesloten om de waarheid te achterhalen. Zonder de getuigenis van een van de drie leerlingen, Tripp Talbot, waren de andere twee misschien veroordeeld voor de moord. Tripp is nooit vergeten wat hij die dag voor hen heeft gedaan. Net zomin is hij vergeten dat alles wat hij de politie vertelde gelogen was. Terwijl Brynn onderzoekt wat er die dag in het bos is gebeurd, ontdekt ze geheimen die alles zouden kunnen veranderen. Vijf jaar geleden kwam iemand weg met moord. En die moordenaar loopt nog steeds vrij rond…