Perfecte moord - Helen Fields RECENSIE

Recensie: Perfecte moord - Helen Fields

Luc Callanach en Ava Turner zitten beide in een ander land, maar blijven verbonden met elkaar door hun werk. Er staan twee gruwelijke zaken open die beide blijken te draaien om mensenhandel. Maar wie zijn de daders en waar zijn de slachtoffers? De tijd dringt…

Perfecte moord van Helen Fields is het zesde deel in de inspecteur Callanach-serie. De hoofdpersonen zijn inspecteur Luc Callanach en hoofdinspecteur Ava Turner. Het is duidelijk dat zij samen al een hele voorgeschiedenis hebben, maar schrijfster Helen Fields heeft brokjes informatie in het verhaal verwerkt zodat ook lezers die de eerdere delen in de serie niet hebben gelezen de hoofdpersonen goed leren kennen.

Callanach is terug in Frankrijk als liaisonofficier van de Schotse politie en krijgt daar te maken met een zaak rondom een vermiste jongen uit Edinburgh, die vermoord wordt teruggevonden in Parijs. Ava zit nog in Schotland en krijgt daar te maken met een andere moord. Hoewel de twee regelmatig contact hebben, werken zij dus aan verschillende zaken. Dat zorgt voor verschillende verhaallijnen en in het begin vraag je je misschien af wat de verhaallijnen met elkaar te maken hebben, maar langzaam ontstaat er een beeld. Helen Fields weet beide zaken op realistische wijze met elkaar te verbinden, wat zorgt voor een steengoed plot.

Bovendien wordt je direct vanaf het begin in het verhaal getrokken doordat je stukjes vanuit het perspectief van Bart, zijn moeder en Elenuta leest. Deze mensen zijn duidelijk slachtoffers en doordat je hen echt leert kennen, raak je geïnvesteerd in hen en het plot. Je wilt dat Callanach en Ava antwoorden vinden, de raadsels oplossen en de slachtoffers helpen voordat het te laat is.

Perfecte moord is dus pakkend geschreven, met goed uitgewerkte personages om wie je gaat geven, en de spanning zorgt er voor dat het boek vlot leest. Dat wordt doorgezet in een einde dat niet teleurstelt: de verschillende verhaallijnen komen namelijk samen in een sterke ontknoping, waarin genoeg ruimte is voor de verschillende personages. Het verhaal wordt mooi afgerond en de enige vraag waar je mee blijft zitten is: 'Wanneer komt het volgende deel uit?'.

Met Perfecte moord heeft Helen Fields wederom een knap geschreven thriller neergezet. Een goede spanningsboog, levendige personages en een sterk plot zorgen ervoor dat je blijft lezen en geïnvesteerd raakt in de ontknoping. Ik geef Perfecte moord dan ook 5 hartjes.

Recensie: Perfecte moord - Helen Fields

D.I. Callanach 6 - Perfecte moord

1  2  3  4  5

Bart Campbell weet dat de kans klein is dat hij dit overleeft. Al uren zit hij opgesloten in een container. Hij kan zich niet meer precies herinneren wat er is gebeurd, wel dat hij is gedrogeerd en in Edinburgh is ontvoerd. Zeker is dat hij zich nu op een containerschip bevindt. Wat hij niet weet, is dat hij onderweg is naar Frankrijk, waar hem een gruwelijk lot wacht.

Ava Turner en Luc Callanach werken ieder aan hun eigen zaak, totdat blijkt dat de mensen die naar Frankrijk worden vervoerd, worden geruild tegen mensen die naar Schotland worden verhandeld. Er staan mensenlevens op het spel en het is aan Luc en Ava om ze te redden.