Liefde in het strandcafé - Lucy Diamond RECENSIE

Recensie: Liefde in het strandcafé - Lucy Diamond

Evie is het zwarte schaap van haar familie. Naast haar perfecte zussen, met hun perfecte gezinnetjes en perfecte banen voelt ze zich een complete mislukking. De tijdelijke baantjes die ze noodgedwongen heeft aangenomen omdat een carrière als actrice of fotografe voor haar niet voor haar was weggelegd zijn vreselijk. Matthew was haar redder in nood, maar als ze eerlijk is tegen zichzelf dan vindt ze zijn zoontje leuker dan hem. Als haar lievelingstante plotseling overlijdt en haar strandcafé aan Evie overlaat krijgt Evie een kans om het roer om te gooien, zal het Evie lukken haar weg naar naar geluk te vinden?

Liefde in het strandcafé is de feelgood roman die je zocht. Liefde in het strandcafé van Lucy Diamond heeft namelijk bijna alle ingrediënten voor het perfecte feelgood verhaal. Allereerst speelt Liefde in het strandcafé zich af in een droomomgeving. Evie komt namelijk terecht op een schitterend strand in Cornwall. Wie wil nu niet de lawaaierige stad verruilen voor rust, zand en zee met prachtige zonsondergangen? Ten tweede heeft Lucy Diamond een heerlijk hoofdpersonage neergezet: Evie mag dan wel dromerig zijn, ze is betrokken met haar omgeving en al snel heeft ze de sympathie van de lezer gewonnen. Ook het derde, en misschien wel belangrijkste element, ontbreekt niet in Liefde in het strandcafé: een knappe vent.

Hoewel veel ingrediënten voor het perfecte verhaal aanwezig zijn heeft Liefde in het strandcafé wel een beetje een trage start. Het duurt vrij lang voordat Evie inziet dat haar relatie met Matthew een dood spoor is. Lucy Diamond heeft ruim 130 pagina's nodig voordat Evie haar nieuwe leven gaat oppakken. Ook later is het verhaal soms wat langdradig, met weinig verrassende elementen. Mocht je halverwege het gevoel krijgen dat je de roman herkent, kan dat best wel eens kloppen. Liefde in het strandcafé is namelijk in 2011 al onder de naam In het diepe uitgebracht.

Een onhandige onderneemster met een groot hart die hard moet werken voor haar plekje in een hechte gemeenschap doet het altijd goed in het feelgoodgenre. Liefde in het strandcafé is cliché en lekker voorspelbaar op de goede manier. Met de simpele schrijfstijl van Lucy Diamond is Liefde in het strandcafé daarom het ideale verhaal om mee op de bank te zitten en je te wanen in een ander leven. Helaas mist Liefde in het strandcafé de humor die van een feelgoodroman een perfect verhaal kan maken. Het verhaal is hartverwarmend, maar sprankelt niet.

Hoe dan ook, Liefde in het strandcafé is een leuke aanrader voor iedere fan van feelgood. Bijna alle belangrijke ingrediënten zijn in dit verhaal aanwezig: een sympathieke hoofdpersoon, een simpele maar aanwezige persoonlijke ontwikkeling, een knappe vent, een hartverwarmende gemeenschap en een dromerige omgeving! Lucy Diamond weet met haar leuke noot deze dromerige omgeving zelfs nog een beetje tot werkelijkheid te maken voor haar lezers. Helaas mist het verhaal soms de humor en komische of dubbelzinnige elementjes die een feelgood kunnen laten sprankelen.

Liefde in het strandcafé

1  2  3  4  5

In de grappige en warme roman Liefde in het strandcafé van de Engelse bestsellerauteur Lucy Diamond erft de dromerige Evie het café van haar lievelingstante. Haar familie heeft weinig vertrouwen in een succesvolle afloop: Evie heeft veel dingen geprobeerd in haar leven, maar niets is echt gelukt. Toch is ze vastbesloten haar leven voorgoed op de rails te krijgen, en het café aan het strand weer tot bloei te laten komen.