MZZL Moeders Baby blues - Marion van de Coolwijk RECENSIE

Recensie: MZZL Moeders Baby blues - Marion van de Coolwijk

Kennen jullie de boeken van MZZL Meiden nog? De serie over de drie zussen; Tanja, Joan en Hanna, die een spectaculair leven leiden. Marion van de Coolwijk heeft na jaren niks meer te schrijven over de MZZL Meiden, besloten een vervolg de schrijven; MZZL Moeders.

De meiden zijn nu dertig en leven een druk volwassenleven; een nieuwe moeder, een mom-to-be en een happy single. De zussen leven allemaal een eigen leven. Tanja is moeder geworden van een baby. Ze is zwanger geraakt tijdens een dronkenavond en kan zich niet meer herinneren wie de vader is. Ze woont nu bij haar wereldberoemde vader in Londen. Joan is nog steeds samen met Brent en zij wonen in Amsterdam. Joan en Brent zijn toe aan een nieuw hoofdstuk en willen graag zwanger worden. Hannah woont sinds kort op zichzelf in Amsterdam en geniet volop van het single zijn en de wilde avonden. De drie zussen besluiten voor een feest samen te komen in Amsterdam, maar geheimen komen boven tafel en hoe sterk is hun band nu nog eigenlijk?

Het is heerlijk om weer in de wereld van de MZZL Meiden te duiken. Zeker als je een groot fan was van de serie vroeger, is het onwijs leuk om weer op avontuur te gaan met de karakters die je al kent. Maar ook als je de vorige serie niet hebt gelezen kan je gewoon beginnen aan MZZL Moeders. Wat Marion van de Coolwijk heel leuk doet is heel veel van de oude serie terug laten komen in dit nieuwe boek. Zo komen er wat karakters terug die je al kent en zijn er ook wat gebeurtenissen van vroeger die nu nog steeds aan de orde komen.

Het verhaal zelf is heel leuk om te lezen. Het bevat leuke conversaties tussen de zussen, een aantal hilarische opmerkingen en wat heerlijke romatiek. Wel had MZZL Moeders wat meer diepgang mogen hebben. De gebeurtenissen zijn iets wat oppervlakkig en er had wat meer uitgehaald kunnen worden, hierdoor komt het verhaal wat gehaast over. Opzich ook logisch want het boek heeft maar 100 bladzijdes, dit hadden er best meer mogen zijn.

MZZL Meiden is natuurlijk geschreven voor meiden vanaf 13 jaar en dat is ook te zien aan de schrijfstijl. MZZL Moeders is voor een oudere generatie en daar verwacht je dan ook een wat andere schrijfstijl te zien. Helaas is de schrijfstijl nog vrij simpel en iets wat kinderlijk. Dit zorgt er wel voor dat het lekker wegleest maar het had iets meer volwassenheid mogen hebben. De onderwerpen in MZZL Moeders zijn wel echt goed meegegaan met de doelgroep en kunnen ook heel herkenbaar zijn voor dertigers. Zo gaat het over zwangerschap, op jezelf wonen en het hebben van een drukke baan.

Het verhaal is geschreven vanuit de perspectieven van de drie zussen wat het verhaal meer diepgang geeft. Als lezer maak je van alles mee met de meiden maar je weet ook van iedereen de gedachten. Het zorgt echt voor een mooi en compleet verhaal.

Het verhaal zelf is onwijs leuk en grappig, het leest heerlijk weg en je kan even alles om je heen vergeten met dit boek. Marion van de Coolwijk heeft echt weer even een jeugdsentiment naar boven gehaald door ons opnieuw mee te nemen op avontuur met de MZZL Moeders. Laten we hopen dat het niet bij 1 boek blijft.

Recensie: MZZL Moeders Baby blues - Marion van de Coolwijk

MZZL Moeders 1 - Baby blues

1  2  3  4  5

Een nieuwe moeder, mom-to-be en happy single: de MZZL Meiden zijn dertig! Is hun leven nog steeds zo rock-'n-roll?De MZZL Meiden Tanja, Joan en Hanna zijn dertig en druk bezig hun volwassen leven vorm te geven. Tanja heeft een baby van een onbekende vader: ze kan zich niets meer herinneren van de avond stappen met een paar fans. Maar haar zussen hebben het vermoeden dat Tanja wel degelijk weet wie de vader is. Joan en Brent zijn toe aan de volgende stap en doen er alles aan om zwanger te worden. Hanna snapt de baby-fuzz niet. Ze is happy single en geniet volop van het leven en de mannen die ze tegenkomt. De drie zussen besluiten samen kerst te vieren in Londen bij hun vader Parrot, maar het worden allesbehalve rustige kerstdagen.