Liefde niet verplicht - Marijke van den Elsen RECENSIE

Recensie: Liefde niet verplicht - Marijke van den Elsen

Nicole gaat met beste vriendin Barbara, Barbara's vriend Koen en zijn broer Thom, een weekend de Ardennen in. Nicole heeft alleen geen idee dat Barbara haar met een dubbele agenda meegevraagd heeft en wel om haar te koppelen aan Thom. Nicole en Thom botsen vreselijk maar hebben ook een sterke aantrekkingskracht. Met ups en downs komen ze het weekend door en als Nicole denkt Thom achter zich te kunnen laten blijkt dat toch niet het geval.

Liefde niet verplicht is een heerlijke roman voor tussendoor. Het is geen lang verhaal maar er gebeurt veel en daardoor leest het lekker vlot weg. Het verhaal begint razendsnel, misschien wel iets te snel. Uit de flaptekst blijkt dat het verhaal voornamelijk gaat over het misschien wel romantische weekend in de Ardennen. Dat is alleen niet helemaal het geval. Het verhaal begint vrijwel gelijk in de Ardennen maar speelt zich misschien wel meer daarbuiten af. Daarnaast is er inderdaad romantiek in de Ardennen maar dit komt plotseling uit het niets, dit had net als het verhaal beter opgebouwd mogen worden.

Als de Ardennen geweest zijn lijkt het verhaal zich wat meer te settelen en de personages zich wat beter te ontwikkelen. Liefde niet verplicht ontpopt zich als een heerlijk romantisch verhaal. Weliswaar is het een voorspelbaar verhaal maar dat maakt het er niet minder leuk om!

Liefde niet verplicht kent één hoofdpersonage, namelijk Nicole. We lezen het verhaal vanuit haar perspectief. Zo weet je precies wat er in haar hoofd omgaat en heb je redelijk snel door welke kant het verhaal op gaat. Toch kan het soms frustrerend zijn omdat Nicole een bepaald beeld in haar hoofd heeft wat misschien niet zo is. Gelukkig komt ze richting het einde van het verhaal daar zelf ook achter.

Al met al is Liefde niet verplicht, geschreven door Marijke van den Elsen, een leuke roman om tussendoor te lezen. Het is een redelijk voorspelbaar verhaal maar wel lekker romantisch. Om deze redenen krijgt dit boek 4 hartjes!

Liefde niet verplicht

1  2  3  4  5

Een romantische nacht onder de sterrenhemel, maar ze kunnen elkaar niet uitstaan... Nicole laat zich door haar beste vriendin Barbara overhalen om mee te gaan op een avontuurlijk weekend in de Ardennen, samen met Barbara's vriend Koen en zijn broer Thom. Als ze vol goede moed aan een lange wandeltocht beginnen verzwikt Barbara haar enkel en kan ze niet meer verder. Nicole laat zich niet kennen en daagt Thom uit om samen verder te gaan, maar daar krijgt ze al snel spijt van... De twee botsen enorm: hij vindt haar een poppetje van porselein en zij vindt hem een lompe beer. Maar als de tent eenmaal staat en het kampvuur brandt, beleven ze een romantische nacht samen. Alleen jammer dat hij zo onuitstaanbaar is...