Vleugels van vuur 2 : De terugkeer van de troonopvolger - Tui T. Sutherland RECENSIE

Recensie: Vleugels van vuur 2 : De terugkeer van de troonopvolger - Tui T. Sutherland

Er is weer een nieuw deel uit van de boekenreeks Vleugels van vuur! Dit boek heet Vleugels van vuur: de terugkeer van de troonopvolger en is het vervolg op De Drakenprofetie. Dit leesboek is ook weer geschreven door Tui T. Sutherland. Meerdere personen hebben de illustraties voor het boek verzorgd. Joy Ang heeft de illustraties van de draken gemaakt en Mike Schley de kaart die weer in het boek te vinden is. Phil Falco en Marc Volman hebben de omslag ontworpen, er zijn dus vele mensen betrokken geweest maar dit heeft geleid tot een super verzorgd boek.

In elk boek wordt er een draakje en rijk uitgelicht. In het eerste deel wisten de draken maar net te ontsnappen en Pyrra te redden, maar nu staat er dus weer een nieuw en spannend avontuur klaar! Je moet de verhalen wel in de volgorde lezen anders mis je toch wat belangrijke onderdelen en details in het verhaal om alles te begrijpen. In de boeken vind je wel steeds dezelfde drakenjongen, de namen herken je dus uit het vorige boek.

In De terugkeer van de troonopvolger duiken de draken de onderwaterwereld in, het onderwaterkoninkrijk van de ZeeVleugels. Dit is het thuis van Tsunami, haar moeder koningin Koraal komt in beeld en ook haar zusje Anemoon. Je merkt dat dit verhaal veel meer over macht gaat en dat er veel spelletjes gespeeld worden om te zorgen dat iemand anders minder macht krijgt. Het verhaal is ingedeeld in 3 delen dat het erg overzichtelijk maakt. Er worden veel verschillende onderwerpen en issues besproken. Tsunami komt er onder water namelijk achter dat er veel geheimen en problemen zijn en deze wil zij allemaal achterhalen en oplossen. Ook in dit verhaal komen de inmiddels goede vrienden drakenjongen allemaal weer samen maar de hoofdrol is er eerst voor Tsunami. Later in het boek is er ook een rol weggelegd voor de andere drakenjongen. Het verhaal zit goed in elkaar maar er worden wel veel verschillende onderwerpen besproken zoals verstopte eieren, superkrachten en verschillende vijanden waardoor je je hoofd wel goed bij het lezen moet houden.

In De terugkeer van de troonopvolger is ook weer een mooi getekende landkaart voorin het boek te vinden. Daarna vind je ook weer een gids met hierin de drakensoorten. Er wordt een omschrijving gegeven, wat hun eigenschappen zijn, wie de koningin van dit rijk is en wie de bondgenoten zijn in de oorlog. Als je even in de war raakt van alle namen is dit een goede manier om weer op het juiste pad te komen. De landkaart en de illustraties van de draken zijn erg gedetailleerd getekend, in de rest van het boek vind je verder helaas geen tekeningen meer.

Ook dit boek is weer bedoeld voor kinderen van 9 jaar en ouder, maar stiekem is het voor volwassenen ook een leuk en spannend verhaal om te lezen. Er is ook al een 3e deel dus je kunt gelijk door gaan met lezen en één ding zal zeker zijn, het zal waarschijnlijk weer erg spannend worden.

Vleugels van vuur 2 - De terugkeer van de troonopvolger

1  2  3  4  5

De verloren gewaande prinses Tsunami keert terug naar het rijk van de ZeeVleugels. Ze is dolgelukkig nu ze weer bij haar soortgenoten is. Maar niet alles aan het leven in zee is zo perfect als het lijkt. De oorlog om Pyrra woedt genadeloos voort en iemand in het koninkrijk der ZeeVleugels heeft het op de drakenjongen uit de profetie gemunt. Kan Tsunami haar thuis en haar vrienden wel allebei beschermen?