Lannoo's autoboek Kroatië - Eva-Maria Steinburger RECENSIE

Recensie: Lannoo's autoboek Kroatië - Eva-Maria Steinburger

Het reisboek Lannoo's autoboek Kroatië bevat de mooiste routes en regio's in Kroatië. Het boek is geschreven en samengesteld door Eva-Maria Steinburger. Eva-Maria Steinburger werkt als freelance reisjournalist voor verschillende uitgeverijen en reismagazines en heeft al vele reisgidsen op haar naam staan. Dit keer is Kroatië het land waarover zij een reisgids heeft geschreven.

Iedereen kent Kroatië wel van bekende steden zoals Zagreb, Split en Dubrovnik maar dit boek laat zien dat dit land nog veel meer te bieden heeft. Het boek bevat 170 kleurenfoto's, 19 dagetappes, 21 kaarten en 6 reisregio's. Lannoo's autoboek Kroatië is opgedeeld in verschillende hoofdstukken, zo zijn er onder andere twee hoofdstukken met mooiste routes. Er is een noordelijke en zuidelijke rondreis samengesteld. Daarnaast bevat het boek meerdere hoofdstukken waarin Kroatië is opgedeeld in 5 regio's, elke regio heeft een eigen hoofdstuk en een eigen kleur. Elk hoofdstuk eindigt met een overzicht met hierin praktische informatie en tips. Daarnaast staan er door het verhaal heen ook duidelijk gekleurde kaders die je niet kan missen, hierdoor zie je in één oogopslag wat de meest belangrijke informatie is.

De beschrijving van de regio of een stadje bestaat uit persoonlijke verhalen, je wordt meegenomen op een dag door een stad of omgeving en dit het kan je aan goede ideeën helpen. Je kunt hier zo een dagplanning van maken. Naast de uitgeschreven mogelijke route die je zou kunnen lopen of rijden, wordt er veel over de geschiedenis van de stad, een dorpje of een bezienswaardigheid verteld. Soms denk je dat je een geschiedenisboek aan het lezen bent en vergeet je even dat het een reisgids is. Met dikgedrukte letters wordt een bezienswaardigheid gemarkeerd, dit zorgt er voor dat je iets gemakkelijk kunt opzoeken of terugzoeken.

Na alle praktische informatie over het land, bezienswaardigheden en slaapmogelijkheden, vind je achterin het boek ook nog een hoofdstuk met hierin de geschiedenis van Kroatië. In dit hoofdstuk worden markante data en gebeurtenissen beschreven. Deze loopt van ver voor Christus tot aan 1 januari 2023 waarin de euro is ingevoerd. Dit komt nog naast alle geschiedenis die al vermeld staat in de verhalen. De foto's zijn mooi en hierop is de schoonheid van het land te zien. De foto's van het land zijn zo mooi dat je eigenlijk gelijk in de auto zou willen stappen. Er zijn foto's gemaakt van pleinen, kerken, natuur, havens en boulevards. Er missen wel foto's van lokale gerechten, hier wordt je na het lezen toch wel nieuwsgierig naar.

Lannoo's autoboek Kroatië is een zeer uitgebreid reisboek. Het boek bevat veel informatie over de bezienswaardigheden, het land, de geschiedenis maar ook persoonlijke verhalen. Als je echt alleen praktische informatie wil is dit boek misschien wel te uitgebreid voor jou. Dit boek is zeker aan te raden, je kan het goed gebruiken om het land alvast beter te leren kennen en als voorbereiding voor je reis naar Kroatië. Lannoo's autoboek Kroatië laat zien hoe veelzijdig Kroatië is. Je kunt er als een actieve maar ook als minder actieve vakantieganger voldoende beleven. Ook tijdens je verblijf in Kroatië is dit boek praktisch om even door te bladeren, door de duidelijke hoofdstukindeling en dikgedrukte woorden in de tekst hoef je niet lang te zoeken naar de plek waar je bent of bezienswaardigheid die in de buurt is. Het reisboek heeft een prettig formaat, maar het is wel een beetje zwaar om elke dag mee in je rugzak te nemen.

Lannoo's autoboek - Lannoo's Autoboek Kroatië on the road

1  2  3  4  5

Lannoo's autoboek 'on the road' is de reisgids bij uitstek om een land of regio per auto te ontdekken. Elke gids trakteert je op een schat aan praktische informatie, verpakt in overzichtelijke dagprogramma's. Als reiziger staat het je vrij om de dagetappes over te nemen of naar hartenlust met elkaar te ombineren.