De Prins van Toorn (Koninkrijk der zonden 1) - Kerri Maniscalco RECENSIE

Recensie: De Prins van Toorn (Koninkrijk der zonden 1) - Kerri Maniscalco

Emilia en Vittoria zijn tweelingzussen en heksen. Ze werken samen in het Italiaanse restaurant van hun familie. Hun oma vertelt hun verhalen over de prinsen van de Hel en hoe zij extra goed moeten oppassen omdat zij heksen willen vermoorden. Hierdoor leiden ze een teruggetrokken bestaan. Emilia is gelukkig met haar leven maar Vittoria lijkt onrustig te zijn. Als Vittoria vervolgens wordt vermoord gaat Emilia op een zoektocht naar de dader maar die zoektocht leidt letterlijk naar de hel en de duistere prinsen die daar horen.

De Prins van Toorn of origineel Kingdom of the Wicked van Kerri Maniscalco is een boek voor 16 jaar en ouder en wordt ingedeeld in het fantasy categorie. Maar het boek is zeker ook geschikt voor New Adult aangezien de leeftijd van het hoofdpersonage wat jonger is. Maar het boek is erotisch getint.

Emilia is een leuk geschreven karakter maar heel standaard in het young adult genre. Ze is jong maar zint op wraak voor de moord op haar zus. Hierdoor verbindt ze zichzelf met een van de prinsen van de hel. We kennen ondertussen wel het verhaaltje van een jong meisje die haar krachten ontdekt en verliefd wordt op een knappe slechterik die niet zo slecht blijkt te zijn. Hierdoor was ik bang weer een dertien in het dozijn boek te lezen. Maar ik werd verrast door de goede wereld bouwing, atmosfeer en het verhaal dat je meetrekt. De badboy, Toorn (de prins van Hel), is goed beschreven hij is mysterieus en interessant.

De romantische ontwikkelingen bouwen zich ook langzaam op en hierdoor ga je juist meeleven met hun en aan het einde kan je niet wachten wat er gebeurt. Het duistere aspect van de Hel is erg interessant en dit is niet iets wat ik vaak ben tegengekomen het verhaal wordt hierdoor heerlijk duister en interessant. Ik zou het boek zelfs omschrijven als Dark & Cozy. Op de een of andere manier geeft dit boek een warm gevoel en tussen het lekkere Italiaanse eten, de mysterieuze knappe man, duistere magie en leuke karakters is dit zeker een aanwinst voor je boekenkast.

Kerri Maniscalco schrijft erg goed duistere atmosferische fantasy en ook dit boek zal je moeilijk kunnen weg leggen. Ik ben erg benieuwd naar het vervolg!

Koninkrijk der zonden 1 - De prins van toorn

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Emilia en haar tweelingzus Vittoria zijn streghe – heksen die in het geheim tussen de mensen leven. Op een avond komt Vittoria niet voor haar dienst in het Siciliaanse restaurant van haar ouders opdagen en besluit Emilia op onderzoek uit te gaan. Het spoor brengt haar naar het plaatselijke klooster, waar ze haar zus dood aantreft, onvoorstelbaar toegetakeld. Verzwolgen door woede en verdriet besluit Emilia de moordenaar van haar zus te vinden en wraak te nemen. Zelfs als dat betekent dat ze de duisterste magie moet gebruiken, die volgens haar familie verboden is.

Dan ontmoet ze Toorn, een van de zeven Prinsen van Zonden uit de hel. Jarenlang heeft Emilia’s grootmoeder haar via sprookjes gewaarschuwd voor deze machtige heersers uit de onderwereld. Maar Toorn beweert dat hij aan Emilia’s kant staat. Ook hij is namelijk op zoek naar de moordenaar die verantwoordelijk is voor zowel de moord op Vittoria als de dood van twee andere vrouwen in Italië. Emilia besluit zijn hulp te accepteren… Voor nu, want als het op de Prinsen van Zonden aankomt, is niets wat het lijkt.