De wensenwinkel - Saskia M.N. Oudshoorn RECENSIE

Recensie: De wensenwinkel - Saskia M.N. Oudshoorn

Wanneer Claire het oude naaiatelier van haar oma erft, weet ze in eerste instantie niet zo goed wat ze met het pandje moet doen. Maar dan bedenken Claire en haar beste vriendin Josie de Wensenwinkel: de plek waar je naartoe gaat om jouw wens te laten uitkomen. Natuurlijk kunnen Claire en Josie geen echte wonderen verrichten, maar gaat het om wensen als een etentje met een beroemde ster of het regelen van een zangkoor. De dames doen het niet alleen: ze krijgen hulp van twee knappe mannen, Stijn en Jim. Na langer samen te werken, beginnen de vlinders bij alle vier te kriebelen.

De Wensenwinkel van Chantal Claassen & Saskia M.N. Oudshoorn is een smullend kerstverhaal, maar dat leuk is om door het hele jaar door te lezen. Alles draait namelijk om de Wensenwinkel en de vier karakters Claire, Josie, Stijn en Jim. Je wordt als lezer hun wereld ingetrokken, waarbij het verhaal niet aan de oppervlakte blijft. Dit geeft het verhaal diepgang mee, waardoor het boek dus ook erg leuk is om heel het jaar door te lezen. Dus: wil je in de kerststemming komen? Of even teruggaan naar het heerlijke kerstgevoel? Dan past De Wensenwinkel perfect!

We volgen in dit boek dus vier verschillende personages. Wat na een tijdje lezen erg leuk is, maar in het begin was het wel erg wennen. Iedere personage heeft namelijk zijn eigen rugzakje en achtergrond, waardoor het zou kunnen dat je het aan het begin van het boek achtergrondverhalen door elkaar gaat halen. Hierdoor kan het voorkomen dat je als lezer een aantal keer terug moet bladeren om zeker te weten dat het om de juiste persoon gaat. Er wordt namelijk ook vanuit het perspectief van alle vier de personages geschreven. Het wisselt dus niet beurt-na-beurt af, waardoor het voorkomt dat je een aantal hoofdstukken niet vanuit het perspectief van een personage leest. Het is dus even wennen, maar na een flink aantal hoofdstukken zit je helemaal in het verhaal.

Het verhaal van De Wensenwinkel is leuk verzonnen en goed uitgevoerd. Het is geen hoogstaande literatuur, maar wel een fijn boek om tussendoor te lezen. Omdat je over vier verschillende personages leest, lijkt het verhaal nooit stil te staan. Daarbij kan dit boek worden gezien als een feelgood-roman, waar een heerlijk stukje romantiek bij komt kijken. En in dit boek worden we niet verwend met één romantische relatie, maar twee! Zowel Josie als Claire zullen (zoals je kan verwachten) de liefde vinden in dit boek. Dat maakt het dat wanneer je het boek dichtslaat, je met een voldaan gevoel achterblijft.

De Wensenwinkel is geschreven door twee auteurs: Chantal Claassen en Saskia M.N. Oudshoorn. Het fijne aan dit boek is dat je niet het gevoel hebt alsof je twee schrijfstijlen aan het lezen bent. Het lijkt alsof het door een persoon is geschreven, en ook nog op een hele prettige manier. Er wordt vlot geschreven en het boek kent korte hoofdstukken, zodat je binnen de kortste keren door het verhaal heen bent.

De Wensenwinkel is dus een leuke, romantische kerstroman waarin dromen uitkomen. Het boek is zeker ook een aanrader voor de rest van het jaar!

De wensenwinkel

1  2  3  4  5

In 'De wensenwinkel' van Chantal Claassen en Saskia M.N. Oudshoorn beginnen beste vriendinnen Claire en Josie een wensenwinkel. De knappe aannemer Stijn verbouwt een oude naaisalon tot een winkel, en daarna stromen de wensen al snel binnen. De winkel is zo’n groot succes dat ze meer handen nodig hebben. Het liefst die van een man… Kan de knappe soapster Jim de vriendinnen helpen?