Stralende lente - Nora Roberts RECENSIE

Recensie: Stralende lente - Nora Roberts

In Stralende lente van Nora Roberts treffen we, zoals vaak in haar boeken, twee verhalen aan: Een gelukkige vergissing en Bruisende finale. Nora Roberts heeft al vele titels op haar naam staan in diverse genres. Ze is een Amerikaanse schrijfster geboren in 1950. Ze schrijft tevens onder diverse pseudoniemen, de bekendste hiervan is J.D. Robb. Onder deze naam schrijft ze thrillers. In beide verhalen van Stralende lente treffen we weer de o zo fijne Roberts-schrijfstijl aan. Het is realistisch, je waant je meteen in de omgeving van de hoofdpersonen en het is volop genieten van heerlijke feelgood.

In Een gelukkige vergissing is Zoe helemaal niet op zoek naar avontuur. Maar ze besluit wel een advertentie te plaatsen voor een huisgenoot, een huurder. Maar als de sexy Cooper voor haar neus staat en aangeeft de kamer te willen huren maakt haar fantasie overuren.

Personages in Een gelukkige vergissing zijn zoals we dat van Roberts kennen weer mooi uitgewerkt. Zoe leren we goed kennen. Ze heeft niet een fijn verleden en loopt voor de liefde weg om zichzelf en haar zoontje te beschermen. Ze wil zelfstandig zijn en haar eigen weg gaan. Niemand geloofde dat ze dit zou kunnen maar ze heeft een ontzettend groot doorzettingsvermogen en vooral ook liefde voor de mensen om haar heen. Coop bloeit op wanneer hij in de omgeving is van Zoe. Hij voelt veel voor Keenan, het zoontje van Zoe, en straalt alleen maar liefde uit. Een hele lieve vent die heel veel geduld moet hebben.

In Bruisende finale leren we Raven kennen, een succesvolle singer-songwriter. Vijf jaar gelezen stal Brandon haar hart maar vertrok ook even zo snel weer. Brandon duikt weer op en wil met Raven de muziek schrijven voor de film Fantasy. Maar zou dit lukken, want Raven heeft besloten Brandon op grote afstand te houden.

Ook hier zijn de personages weer erg mooi uitgewerkt. Zowel Raven als Brandon maken een mooie groei door. Hierin speelt de muziek een grote rol. Het verhaal is hierdoor hartverwarmend en liefdevol. Raven is een goudeerlijke vrouw die muziek nodig heeft om iets voor zichzelf te hebben. Ze heeft ontzettend last van de tegenstrijdige gevoelens voor Brandon. Brandon daar en tegen is een man met een groot doorzettingsvermogen en geduld. Hij kiest de juiste momenten om Raven op andere gedachten te brengen.

Beide verhalen hebben een hele fijne opbouw. Je blijft lezen en geboeid tot de laatste pagina. In beide verhalen kun je het einde raden maar toch is dit niet vervelend. De nodige diepgang heeft Roberts mooi toegevoegd in de verhalen, denk hierbij aan thema's zoals verdriet, rouw, liefde voor je kind, doorzettingsvermogen, faalangst en familiebanden.

Al met al heeft Roberts weer heerlijke verhalen afgeleverd in Stralende lente. Je kan ze typeren als een tikkeltje sexy en levendig. Ze flikt het elke keer weer om haar fans te laten genieten!

Stralende lente

1  2  3  4  5

Een gelukkige vergissing: Zoe is helemaal niet op zoek naar avontuur wanneer ze besluit een advertentie in de krant te plaatsen. En ze zoekt ook geen man of minnaar of vader voor haar zoontje. Ze zoekt gewoon een huurder, meer niet. Waarom maakt haar fantasie dan overuren vanaf het moment waarop de sexy Cooper zich als gegadigde bij haar meldt?

Bruisende finale: Vijf jaar geleden stal de charismatische muzikant Brandon Carstairs haar hart – om daarna zonder omkijken te vertrekken. Nu is Raven zelf een succesvol singer-songwriter, maar de pijn van Brandons verraad is ze niet vergeten. Dus wanneer ze samen met hem filmmuziek moet schrijven, neemt ze zich voor hem op grote afstand te houden. Maar of dat lukt?