Lucy 2 - Hanneke Meier RECENSIE

Recensie: Lucy 2 - Hanneke Meier

De alleenstaande moeder Lucy is door de voorronde gekomen van het dodelijke spel BLOED. Ze moet een door de programmamaker bedachte slachtoffer vermoorden op een bepaalde dag en tijdstip. Wanneer het slachtoffer niet dood is of als ze niet bij de beste spelers hoort, wordt ze getransporteerd naar het buitenland met een andere identiteit. Ze heeft de eerste ronde van het spel in het vorige deel erop zitten en maakt zich nu klaar voor het vervolg van het spel. Als ze gevoelens begint te krijgen voor een medespeler weten ze dat ze niet samen uit het spel kunnen komen. Maar als ze dan ontdekt wie het spel bedacht heeft, probeert ze een plan te bedenken. Lukt het haar om door te gaan naar de volgende ronde? En is er een mogelijkheid om samen met haar geliefde te ontsnappen?

Lucy 2 begint gelijk waar het eerste deel geëindigd is. De relatie met medespeler Colin wordt verder uitgediept en hierdoor raken ze allebei nog verder in de problemen. Want er kan er maar één de winnaar zijn. De verliezer wordt het land uit gestuurd met een andere identiteit. Maar is het wel zo gemakkelijk als ze denken?

Hanneke Meier heeft met het tweede deel van de serie Lucy een mooie aanvulling geschreven. Het verhaal loopt erg vlot, er gebeurt veel en de spanning is voelbaar. Ondanks dat het een verhaal in de toekomst is, is het goed denkbaar dat het realiteit kan zijn. De gebeurtenissen worden op een levendige manier omschreven, zodat het verhaal vlot uit te lezen is. Ook deel 2 is een kort verhaal. Iets langer dan deel 1, maar zeker net zo snel of misschien wel iets sneller te lezen dan deel 1. Doordat de spanning niet opgebouwd hoeft te worden, is er continue spanning voelbaar en lees je vlot door het verhaal heen.

Als blijkt dat er nog meer haken en ogen aan het spel zitten, dan van tevoren gedacht, raakt Lucy in een nog groter spinnenweb. Ze moet haar object op een creatieve manier vermoorden om in het spel te blijven. Een situatie waarin ze zich nooit zou willen bevinden. Toch gaat ze door voor haar zoon Alec. Wie ze zelfs mag spreken en zien van de programmamakers, álles voor de kijkcijfers. Maar is ze hierdoor wel favoriet? Andere spelers kopen stemmen voor geld en zijn daardoor een grote concurrent voor Lucy. Hierdoor blijft de spanning oplopen. De moorden worden goed voorbereid, maar worden live uitgezonden, zal ze herkend worden tijdens haar missie?

Lucy 2 is een goed vervolg op Lucy 1. Hanneke Meier weet de aandacht goed vast te houden door de spanning hoog te houden. Het is dan ook een echte pageturner en wanneer het uit is, wil je niets liever dan direct naar boek nummer 3 gaan. Zal ze het gaan halen? En wat heeft ze nu weer voor plan in gedachten? Zal er een manier zijn om het spel te omzeilen? En waarom kan ze geen informatie vinden over de strafzaken van haar objecten? Zijn het wel criminelen die ze moet vermoorden? En loopt ze hierdoor nog meer gevaar? Hopelijk vinden we antwoord op deze vragen in het volgende deel.

Recensie: Lucy 2 - Hanneke Meier

Lucy 2

1  2  3  4  5