Welkom thuis in Love Heart Lane - Christie Barlow RECENSIE

Recensie: Welkom thuis in Love Heart Lane - Christie Barlow

Welkom thuis in Love Heart Lane is het eerste boek in de Love Heart Lane-serie van Christie Barlow. Heerlijke feelgood, die zich afspeelt in een klein Schots dorpje.

Felicity Simons, Flick, is een aantal jaar geleden vertrokken uit haar geboorteplaats Heartcross om in Londen te gaan wonen. Daar begint ze een nieuw leven, ver weg van haar oude liefde Fergus Campbell. Hun afscheid was destijds niet zo prettig. Wanneer haar oma overlijdt, besluit Felicity om voor een paar dagen naar haar moeder te gaan, maar alles loopt anders dan gepland. Het dorpje wordt getroffen door noodweer en de brug, die de enige toegangsweg vormt, stort in. Felicity moet noodgedwongen blijven. Hoe loopt dit af?

Christie Barlow heeft een hele fijne, beeldende en gedetailleerde manier van schrijven. Als lezer heb je het gevoel dat je tussen de personages in Heartcross rondloopt. Welkom thuis in Love Heart Lane geeft een uitgebreide beschrijving van alle personages die je als lezer daardoor goed leert kennen. Dit deel vormt dus een fijne basis voor het tweede deel in de serie, Welkom op Foxglove Farm. Kleine kanttekening is dat er zóveel personages gepresenteerd worden, dat het in het begin overweldigend kan zijn. Een papiertje met namen en hun rol naast je boek leggen is dan geen overbodige luxe. Het is leuk om te zien dat Christie Barlow ervoor zorgt dat alle personages een rol krijgen in het grotere geheel.

Verhalen die een geheim of mysterie bevatten zijn altijd prettig, wekken je nieuwsgierigheid. Welkom thuis in Love Heart Lane heeft ook zo'n mysterie: Wat is er destijds toch voorgevallen tussen Fergus en Felicity? Fergus blijft lang in het verhaal een mysterieus figuur, maar als eenmaal alles duidelijk is, begrijp je Felicity ook nog beter.

Het boek zelf is ook een lust voor het oog te noemen: vrolijke kleuren, een mooie cover en afgeronde hoekjes. Het einde van het verhaal is fijn, maar je wordt als lezer alweer nieuwsgierig gemaakt naar het volgende deel. Gelukkig is het een serie, dus je hoeft nog geen afscheid te nemen van de personages. Heerlijke feelgood!

Love Heart Lane 1 - Welkom thuis in Love Heart Lane

1  2  3  4  5

Het eerste deel in een sprankelende nieuwe feelgoodserie van Christie Barlow over een klein dorp in Schotland.

Wanneer Felicity Simons terugkeert naar haar dorp Heartcross, verwacht ze maar een paar dagen te blijven. De witgekalkte huisjes van het dorpje zijn misschien haar thuis, maar voor haar heeft de plek te veel pijnlijke herinneringen, en aan één man in het bijzonder – Fergus Campbell. Maar als het dorp vlak na haar terugkomst wordt getroffen door verschrikkelijk noodweer en de enige brug die het plaatsje met de beschaving verbindt wordt weggevaagd, kan Felicity niet anders dan blijven…