Enna tegen het Inktgenootschap - Kristen Perrin RECENSIE

Recensie: Enna tegen het Inktgenootschap - Kristen Perrin

De twaalfjarige Enna helpt haar moeder regelmatig in diens boekhandel. Wanneer ze een vreemde man met een groene hoed in een zeldzaam boek ziet schrijven, vindt ze al snel overal sporen van de gloeiende groene inkt. De inkt is het teken van het mysterieuze Inktgenootschap van meneer Fabel. Steeds als meneer Fabel iets in een boek schrijft, verandert er iets in Enna's wereld. Enna besluit te infiltreren in het genootschap. Maar is dit wel verstandig?

De cover van Enna tegen het Inktgenootschap doet al mysterieus aan. De magische groene kleur, die vaak terugkomt in het verhaal, valt meteen al duidelijk op. Daarnaast maakt de cover je nieuwsgierig. Waarom is Enna tegen het Inktgenootschap? De eerste paar hoofdstukken moet je misschien een beetje in het verhaal komen. Enna (en jij als lezer dus ook) heeft veel vragen: wie is meneer Fabel? Waarom schrijft hij in de boeken en wat doet het magische Inktgenootschap? Gelukkig pakt het spannende verhaal je al snel! Het verhaal doet enerzijds ergens een beetje denken aan de serie over de Magische Apotheek. Anderzijds is dit ook weer een heel ander soort verhaal, omdat Enna tegen het Inktgenootschap is en hier niet mee samenwerkt.

Enna is een leuk hoofdpersonage. Ze bijt zich vast in het mysterie en wil dit hoe dan ook oplossen. Enna tegen het Inktgenootschap is geschreven vanuit Enna in het ik-perspectief. Hierdoor zit je goed in het verhaal en weet je wat er in Enna's hoofd omgaat. Hierdoor leer je Enna ook goed kennen.

Kristin Perrin heeft een vlotte en pakkende schrijfstijl. Enna tegen het Inktgenootschap is zeker niet langdradig en je bent steeds benieuwd wat er in het volgende hoofdstuk gaat gebeuren. Ook is bekend dat er een vervolg komt op dit eerste deel: Enna tegen de verloren draken. Achterin dit eerste deel, kun je het eerste hoofdstuk lezen van het vervolg.

Wat het jeugdboek ook uniek maakt, zijn alle verwijzingen naar bekende verhalen en boekenquotes in het boek. Achterin het boek heeft Perrin een verklarende literatuurlijst geschreven, waar je alle quotes nog eens terug kunt lezen.

Enna tegen het Inktgenootschap is een spannend en mysterieus verhaal dat je benieuwd maakt naar het volgende deel!

Inktgenootschap 1 - Enna tegen het Inktgenootschap

1  2  3  4  5

De boekhandel van Enna’s moeder heeft altijd vreemde klanten aangetrokken, maar de man met de groene hoed is wel érg vreemd. Nadat Enna hem in een zeldzame eerste editie ziet schrijven vindt ze al snel overal sporen van gloeiende groene inkt – het teken van het mysterieuze Inktgenootschap van meneer Fabel. En steeds als Fabel een boek op magische wijze herschrijft, verandert er iets in Enna’s wereld.
    Ze besluit te infiltreren in het genootschap en Fabel te stoppen voordat haar hele wereld instort. Maar in je eentje ten strijde trekken tegen een magisch genootschap? Dat blijkt nog niet eenvoudig.