PS Ik hou van je hond - Lizzie Shane RECENSIE

Recensie: PS Ik hou van je hond - Lizzie Shane

Levi is de grote jeugdliefde van Elinor, zelfs al wordt hun verleden gekenmerkt door ren knipperlichtrelatie. Levi houdt nog steeds van Elinor, zelfs als ze al drie jaar woedend op hem is. En die woede is ook wel een beetje terecht, want Levi verbrak hun verloving een paar weken voor de bruiloft. Maar in een klein stadje als Pine Hollow ontloop je elkaar niet zomaar en helemaal als niet als de schattige hond van Elinor, Dory, andere plannen heeft. Telkens vindt Dory weer een andere manier om te ontsnappen en Levi is degene die als politiechef dan mag komen opdraven. Maar zo erg vindt Levi het eigenlijk niet, want hij grijpt elk excuus aan om in de buurt van Elinor te zijn.

PS Ik hou van je hond is het derde deel in de romantische Pine Hollow-serie van Lizzie Shane. Een klein stadje in de idyllische omgeving van Vermont met lieve inwoners en heel veel trouwe viervoeters. Hoewel deel twee (Er was eens een puppy) nog enigszins te lezen was als standalone, mist de lezer in PS Ik hou van je hond (te) veel context als je de vorige delen niet hebt gelezen. En dat is ontzettend jammer want PS Ik hou van je hond maakt alle verwachtingen waar.

Net als in de eerdere delen van de serie weet Lizzie Shane op een luchtige manier gewicht mee te geven aan het verhaal van Levi en Elinor. Ze kampen met spoken uit het verleden en als lezer leef je dan ook mee met beide personages. Je kan soms niet wachten totdat eindelijk het moment van Het Gesprek plaatsvindt, maar er komt altijd wel iets tussendoor. Soms is het ook wel jammer dat Lizzie Shane wel heel veel problematiek loslaat op je nieuwe favoriete personages. Daardoor lijken niet alle verhaallijnen volledig uitgewerkt, een gemiste kans.

Desondanks bevat PS Ik hou van je hond alle elementen van een (geweldige) chicklit: een knappe, gezaghebbende man in de hoofdrol (met uniform!), een romantisch landschap, een klein maar vriendelijk stadje en een sterke vrouw met heel veel liefde. Daarnaast heeft de hele Pine Hollow-serie door alle harige viervoeters nog wat extra's want aan de honden raak je net zo gehecht als alle andere personages en een grappige situatie kan nooit ver weg zijn met Dory in de buurt. Toch bevat het verhaal niet heel veel humor. De schrijfstijl van Lizzie Shane is gemakkelijk en vanaf de eerste bladzijde zit je in het verhaal, maar PS ik hou van je hond is iets serieuzer dan de eerdere delen en laat de lezer niet zoveel lachen als Er was eens een puppy bijvoorbeeld wel deed.

Toch mag dat de pret niet drukken want PS ik hou van je hond is je nieuwe favoriete chicklit! Het verhaal bevat alle ingrediënten, al is Lizzie Shane een beetje zuinig geweest met de hoeveelheid humor. Toch weet de ijzersterke combinatie van romantiek en een jeugd met een scherp randje het hart van de lezer voor zich te winnen, al is het soms maar een voorzichtige overwinning.

PS: ik hou van Pine Hollow en ik kan niet wachten op deel 4!

Pine Hollow 3 - PS Ik hou van je hond

1  2  3  4  5

De laatste persoon met wie bibliothecaris Elinor Rodriguez tijd wil doorbrengen is haar eerste liefde, Levi Jackson. Maar het lijkt erop dat haar ondeugende adoptiehond andere ideeën heeft. Iedere dag glipt Dory het huis uit wanneer Elinor haar de rug toekeert. En in Pine Hollow gaan alle telefoontjes over loslopende honden rechtstreeks naar Levi.

De nog altijd verlegen advocaat Levi, die maar net afstudeerde en erg worstelt met zijn dyslexie, geloofde altijd dat Elinor eigenlijk ver buiten zijn bereik lag. Zelfs na het verbreken van hun verloving beneemt Elinor hem nog altijd de adem. Maar met een beetje hulp van Elinors trouwe viervoeter Dory krijgt het stel misschien wel de tweede kans die ze verdienen.