Zonder angst - Karen Rose RECENSIE

Recensie: Zonder angst - Karen Rose

Zonder angst is het derde verhaal in de Sacramento-trilogie geschreven door Karen Rose. Boek één, Op de vlucht, is het verhaal van Daisy Dawson, partner van Gideon Reynolds, overlever van de sekte Eden. Het tweede boek Genoeg gezegd, vertelt het verhaal van Mercy, de zus van Gideon. Ook zij heeft Eden overleefd en heeft met dank aan haar moeder weten te ontsnappen.

Eden is opgezet door criminelen die aan de samenleving wilden ontsnappen, een sekte waarin iedereen met een eigen mening verwijderd wordt of zo gekleineerd wordt dat ze niets meer durven. Het is een sekte waar misbruik en geweld geen uitzondering zijn. Een tijd die voor overlevenden zwaar is om te verwerken. En dat is nog niet het enige, ontsnapte leden worden continu achtervolgd omdat de criminelen uit Eden bang zijn dat ze gaan praten en verklappen waar Eden zich bevindt.

Het derde verhaal gaat over Liza Barkley, vriendin van de Sokolovs, de familie die zich ontfermt over Mercy, Abigail, Amos en Gideon. Ook is Liza een goede vriendin van FBI-agent Tom Hunter die bezig is met de Eden zaak. Liza is veteraan en was een hospik in de oorlog. Zij heeft veel betekend voor haar team maar heeft helaas een aantal collega's op een vervelende manier verloren, inclusief haar man. Zonder Angst is geschreven vanuit het perspectief van Liza, Tom en DJ. DJ woont in Eden en zorgt één keer per maand voor het aanvullen van de voorraden. DJ is op zoek om Mercy en Gideon te vermoorden omdat hij dat eerder had moeten doen en dit nooit gelukt is. Om te zorgen dat niemand in Eden van zijn fout afweet probeert hij het alsnog.

Ook zonder de eerdere delen te lezen is Zonder Angst te lezen. Karen Rose schrijft het verhaal met redelijk wat achtergrondinformatie waardoor dit ook een fijn opzichzelfstaand boek is om te lezen. Het enige nadeel aan dit boek, zonder de eerdere boeken gelezen te hebben, is dat er vanaf het begin heel veel personages zijn, dit is misschien wat ingewikkeld om te lezen.

Karen Rose heeft met Zonder Angst een redelijk spannende en goede thriller neergezet. Het verhaal heeft een bepaald soort spanning continu door het verhaal heen. Dit komt doordat je weet wat DJ aan het doen is en hoe dichtbij de FBI is om hem op te sporen maar ook hoe dichtbij DJ is bij Mercy en Gideon. De momenten dat de FBI DJ bijna kan pakken zijn er een aantal en maken het verhaal extra spannend. Ongeveer 100 bladzijden van het einde van het verhaal wordt het nog spannender. De snelheid van het verhaal wordt opgehoogd en je hoopt natuurlijk dat de bad guy gepakt wordt als lezer.

Karen Rose heeft met Zonder Angst een spannend laatste deel aan de trilogie toegevoegd. Het verhaal van de sekte is natuurlijk verschrikkelijk en de sekteleiders zijn vreselijke mensen. Het enige onrealistische is de hoeveelheid mensen die DJ ombrengt. Het wordt op een gegeven moment zelfs een beetje vermoeiend om te lezen hoe gemakkelijk dit moorden gaat. Verder is het een spannend en sterk verhaal en zeker aan te raden.

Recensie: Zonder angst - Karen Rose

Zonder angst

1  2  3  4  5

De Eden-sekte, waaraan zij jaren geleden ontsnapten, ten val brengen, dat is het levensdoel van FBI-agent Gideo en zijn zus Mercy. Hun missie verloopt niet zonder gevaar voor eigen leven…

FBI-agent Gideon en zijn zus Mercy zijn ooit ontsnapt aan de Eden-sekte van Ephraim, die zijn volgelingen geïsoleerd houdt van de buitenwereld, voor persoonlijk en seksueel gewin. Ze hebben gezworen niet te zullen rusten voordat ze de sekte hebben ontmanteld en de volgelingen hebben bevrijd. Met gevaar voor eigen leven zetten ze alles op alles om Ephraim ten val te brengen, daarbij geholpen door Gideons collega Tom Hunter en zijn nieuwe liefde, ex-legerarts Liza. Binnen de sekte woedt ondertussen een machtsstrijd tussen de leider en diens zoon, en de missie van Gideon en Mercy wordt met de dag grimmiger en gevaarlijker…