Tussen twee werelden - Laura Diane RECENSIE

Recensie: Tussen twee werelden - Laura Diane

In Tussen twee werelden, het vervolg op Tussen twee vuren, ontdekken we hoe het verder gaat met Ayla in Disneyworld. Na een verwoestende orkaan verblijft ze hier en probeert ze samen met haar vrienden te overleven. Alleen is het bestuur corrupt en zijn er problemen met de voedseltoevoer. Ze wil uitvissen wat de oorzaak is. Haar pijlen zijn gericht op de vreemde burgemeester Alexander Redmond. Volgens de slachtoffers misbruikt hij zijn macht als hoofd van het bestuur in Disney. Deze keer zal Ayla de confrontatie met hem aangaan om te ontdekken welke geheimen hij verborgen houdt.

In het tweede boek komen we eindelijk te weten wat er schuilgaat achter de deuren van het Magic Kingdom. Tussen twee werelden kent een trage opstart, maar komt na de bekendmaking van het grote geheim terecht in een stroomversnelling. Er is dan ook sprake van een enorme plottwist die niet valt te raden. Daarna is elk hoofdstuk heel spannend en lees je het boek in één ruk uit. Terwijl Tussen twee vuren eerder aanvoelde als een proloog. Het tweede boek is bovendien veel beter geschreven dan zijn voorganger. Het is duidelijk dat schrijfster Laura Diane haar beste beentje heeft voorgezet.

Zo heb je deze keer niet steeds het gevoel dat je verloren raakt in wegbeschrijvingen. In Tussen twee vuren werd het park zo uitbundig beschreven dat je niet altijd wist waarover het ging. Zeker niet voor lezers die er nooit geweest waren. Nu ligt de focus meer op het eigenlijke verhaal.

Daarnaast blijven de verhalen rond de karakters het sterkste element in deze serie. Zo zien we de romance tussen Owen en Ayla steeds verder openloeien. Schattiger dan dit kan het niet worden. Ze beleven samen de meest romantische momenten (ook al mag het niet van het bestuur). Hun liefde is een beetje verboden gezien dat Alexander de vader is van Owen. Maar Ayla valt als een blok voor hem en dit maakt dat je als lezer gewoon weg wilt zwijmelen. Daar blijft het ook niet bij. We zien hoe Ayla meer en meer evolueert in een krachtig karakter met een goede moraal. Haar slechte verleden laat ze achter zich om eindelijk te doen wat juist is.

Net zoals in het eerste boek zitten er easter eggs in. Echte Disneyfans zullen sommige hints herkennen, maar je kan ze zeker niet allemaal raden. Ze zitten vaak erg goed verstopt.

Het einde van Tussen twee werelden heeft een redelijk grote cliffhanger. Want de problemen in het Magic Kingdom zijn nog steeds niet opgelost. Of het Ayla lukt om haar vrienden te redden blijft momenteel nog een raadsel. Gelukkig is Laura Diane bezig met deel drie en lezen we hoe het verder gaat met het hechte groepje.

Ben je een echte Disneyfan? Geniet je van spannende verhalen met hier en daar een verborgen mysterie? Dan is deze Magic Kingdom-serie zeker iets voor jou. Tussen twee werelden is een perfect young adult boek dat vlot wegleest. Het is zelfs beter dan zijn voorganger.

Magic Kingdom 2 - Tussen twee werelden

1  2  3  4  5

In het Magic Kingdom, het Disneypark waar duizenden mensen worden opgevangen na een orkaan, laait het verzet steeds verder op. Wanneer de raad van bestuur hardhandig ingrijpt tijdens een demonstratie, kan niemand Ayla tegenhouden de confrontatie met Alexander Redmond aan te gaan. En dan komt de waarheid op tafel. Die zet niet alleen Ayla’s wereld op zijn kop, maar ook die van Owen. Ayla raakt verstrikt in een tweestrijd, die haar dwingt te kiezen tussen wat ze weet en wat ze voelt. En ondertussen liggen de Hyena’s op de loer ...

• My own worst enemy – Lily Lindon

• De laatste verhalenverteller - Donna Barbra Higuera

• Martin Scherstra – Hotel De jutter