Op één voorwaarde - Lauren Asher RECENSIE

Recensie: Op één voorwaarde - Lauren Asher

Na het overlijden van de opa van Declan Kane, laat hij zijn kleinzoons een flinke erfenis na. Hun opa was namelijk niemand minder dan de oprichter van attractiepark Dreamland, waar ieder van zijn kleinzoons ook werken. De drie kleinzoons krijgen allemaal een opdracht mee, en pas wanneer deze voldaan is ontvangen ze de erfenis. De “opdracht” van Declan houdt in dat hij moet trouwen en voor een erfgenaam moet zorgen. Alleen dan krijgt hij de rol van CEO binnen het megabedrijf. Zijn talentvolle assistente Iris lijkt de perfecte uitkomst: ze doen alsof ze hopeloos verliefd zijn, terwijl ze het achter de schermen puur zakelijk houden. Maar dan beginnen ze écht gevoelens voor elkaar te krijgen…

Op één voorwaarde is het tweede deel van in de Dreamland Miljardairs-serie van Lauren Asher. In deze serie volgen we per boek een van de drie erfgenamen van het Dreamland attractiepark. Waar we in het eerste deel, Tussen de regels,  Rowan en Zahra volgden, is het nu de beurt aan Declan en Iris. Deze personages komen al kort voor in het eerste deel, maar je leert ze natuurlijk niet zo goed kennen als nu. Alhoewel alle delen in deze serie los te lezen zijn, is het natuurlijk het leukst als je eerst Tussen de regels hebt gelezen voordat je aan dit deel begint. Al met al is Op één voorwaarde een onwijs heerlijk boek om lekker bij weg te kunnen dromen. Een echte aanrader voor liefhebbers van romance!

Dit boek volgt echt het “grumpy x sunshine”-trope. Waar de positieve Iris overal het beste van wil maken, kan de chagrijnige Declan veel beren op de weg zien. Het is natuurlijk onwijs leuk om te lezen hoe de grumpy Declan verandert in een liefdevolle man wanneer hij bij Iris is. Dat gebeurt niet direct vanaf de eerste pagina van het boek, maar daar groeien de twee langzaam maar zeker naartoe. Op een gegeven moment begint Declan ook initiatief te nemen om samen op date te gaan, en als lezer voel je het moment waarop Declan meer voor Iris begint te voelen. Naast de “grumpy x sunshine”-trope, komt dus ook de “fake dating”-trope naar voren. Of beter gezegd: fake marriage. Een leuk pluspunt hieraan is, dat je merkt dat de twee hoofdpersonages, door hun “neppe” dates, toch steeds meer naar elkaar toe gaan groeien. Uiteindelijk zijn Declan en Iris onwijs leuke personages om te volgen.

Daarbij is het Lauren Asher gelukt om Declan en Iris levensecht te laten lijken. Door middel van een prettige schrijfstijl en realistische beslissingen lijkt het net alsof je Declan en Iris echt kent. Ook voelt de hele wereld die Lauren Asher heeft weten te schetsen levensecht aan. Je weet natuurlijk dat het fictie is, maar Op één voorwaarde weet je oprecht weg te trekken uit de realiteit. Als je het boek leest, begeef je je als lezer voor even in de wereld van geld, roem en – tot op zeker hoogte – macht. Het verhaal van Op één voorwaarde is ook erg vermakelijk. Het voelt namelijk niet als de zoveelste liefdesrelatie. Zo lees en leer je ook veel over familiebanden en vriendschap, zoals de vriendschap die Iris heeft met het jongere broertje van Declan, Cal. Uiteraard kom je als lezer ook in een aantal sexy scènes terecht. Dit maakt het boek helemaal compleet voor liefhebbers van romantische verhalen.

Op één voorwaarde is een super leuk vervolg in deze serie. Na het dichtslaan van dit boek kan je niet wachten om te lezen over Cal, de laatste broer die op zijn erfenis wacht.

Op één voorwaarde

1  2  3  4  5

Declan heeft altijd geweten hoe zijn toekomst eruit gaat zien: hij is voorbestemd om CEO te worden van het media-imperium van zijn familie. Maar dan blijkt zijn grootvader in zijn testament een shockerende verrassing te hebben gestopt: Declan krijgt alleen zijn droombaan als hij getrouwd is en een erfgenaam heeft. De bruuske Declan leeft voor zijn werk. Waar haalt hij zo snel een echtgenote vandaan?

Iris is als assistent van Declan gewend alles voor hem te regelen. Als ze ziet wat er voor hem op het spel staat, besluit ze hem te helpen. Nog voor ze er goed over na heeft kunnen denken, is ze al overal geïntroduceerd als de verloofde van Declan.

Het lijkt het perfecte plan. Het enige wat ze ervoor hoeven te doen is spelen dat ze dolverliefd zijn. Ze zijn allebei vastbesloten om het zakelijk te houden en geen gevoelens voor elkaar te krijgen. Maar wat gespeeld is en wat echt wordt al snel steeds lastiger te onderscheiden.

Op één voorwaarde (Engelse titel Terms and Conditions) is het tweede deel van Lauren Ashers bestsellerserie in de wereld van attractiepark Dreamland. Het eerste deel heet Tussen de regels (Engelse titel The Fine Print).

• Over mijn lijk - Jeffrey Archer

• De beterweter – Marc-Uwe Kling

• Op zoek naar Beer - Hannah Gold