Meer dan je weet (Avalon Bay #2) - Elle Kennedy RECENSIE

Recensie: Meer dan je weet (Avalon Bay #2) - Elle Kennedy

Nadat Genevieve een jaar in Charleston heeft gewoond, keert ze terug naar Avalon Bay voor de begrafenis van haar moeder. Ze hoorde pas op het allerlaatste moment dat haar moeder doodziek was, dus heeft ze niet lang gekregen om afscheid te nemen. Op de begrafenis, in haar ouderlijk huis, wordt ze omringt door herinneringen en oude bekenden. Waaronder haar ex Evan. Ze hebben elkaar een jaar niet gezien, maar de aantrekkingskracht is er nog overduidelijk. Wanneer de vader van Genevieve haar vraagt om nog even te blijven om te helpen in zijn bedrijf, kan ze daar geen nee tegen zeggen. Maar dat betekent ook dat ze weer veel bij Evan in de buurt is… Verdient hun liefde dan toch een tweede kans?

Meer dan je weet is het tweede deel in de Avalon Bay-serie van Elle Kennedy. In het eerste deel volgden we Mac en Cooper. En laat Evan, het mannelijke hoofdpersonage die we volgen in dit deel, de tweelingbroer zijn van Cooper. Meer dan je weet is een prima vervolg op het eerste deel, Anders dan je denkt. Het is een vermakelijk verhaal waar je niet veel hoeft bij na te denken. Een prima boek om te tussendoor te lezen. Het leest namelijk gemakkelijk weg en het verhaal zelf is niet zeer aangrijpend of ingewikkeld. Ben je echter op zoek naar een diepgaand verhaal, dan kan je Meer dan je weet links laten liggen.

De twee hoofdpersonages, Genevieve en Evan, zijn exen van elkaar. In het verleden hebben ze een erg toxic knipperlichtrelatie gehad, waar totaal geen echte diepgang of ontwikkeling in zat. Dat is wat ze zelf ook steeds benoemen: dat ze erg slecht voor elkaar waren. Dit wordt zelfs door Cooper bevestigd, direct in het begin van het verhaal. Wanneer Genevieve in Avalon Bay blijft, groeien ze natuurlijk weer dichter naar elkaar toe, maar als lezer zie je niet echt een reden waarom het nu wél zou werken. Ja, ze kennen elkaar al sinds hun kindertijd, maar je krijgt niet het gevoel dat de relatie zich in positieve zin aan het ontwikkelen is. Op een gegeven moment moet je hier wel genoegen mee nemen, en je realiseren dat sommige relaties oppervlakkiger zijn dan anderen. De relatie tussen Evan en Genevieve is er daar een van.

Hun relatie is dus vrij oppervlakkig en je voelt als lezer vooral een fysieke aantrekkingskracht in plaats van een emotionele. Maar alsnog zijn het vermakelijke personages om over te lezen! Je leest over Gen, die echt wel haar leven wil beteren. Ze is er klaar voor om haar reputatie als “fout meisje” achter te laten, en zich te focussen op de toekomst. Zo is ze verantwoordelijk aan het omgaan met het bedrijf van haar vader en zorgt ze voor haar familie. Evan daarentegen heeft maar één doel in Meer dan je weet: Genevieve voor zich winnen. Ja, dat is misschien best oppervlakkig, maar wel geheel in stijl met de sfeer van het verhaal.

Want dat de relatie en de personages nogal oppervlakkig zijn, wil niet zeggen dat het verhaal zelf niet vermakelijk is. Mede dankzij de prettige schrijfstijl van Elle Kennedy is Meer dan je weet een prima boek om tussendoor te lezen. Zeker als je genoten hebt van het vorige deel, Anders dan je denkt, is dit boek een dikke aanrader. Want laten we nou eerlijk zeggen, soms hebben we toch zin in een simplistisch verhaal tussendoor, waar je niet te veel hoeft bij na te denken?

Meer dan je weet is een vermakelijk verhaal voor tussendoor, waar je niet al te veel van moet verwachten.

Meer dan je weet

1  2  3  4  5

Ze heeft haar knappe ex afgezworen, maar houdt ze dat vol?

Genevieve West was als puber nogal een wildebras. Als ze na een paar jaar afwezigheid weer terugkeert naar het kleine kuststadje van haar jeugd wordt ze na lange tijd weer geconfronteerd met haar verleden. Ze wil dat allemaal liever ontlopen, vooral haar verleden in de vorm van haar ex, Evan Hartley.

Het blijkt onmogelijk om Evan in het kleine kuststadje te ontwijken. Hij blijkt nog steeds even eigenwijs, sexy en onweerstaanbaar. Maar deze keer is Gen vastbesloten niet dezelfde fouten te maken. Niet meer feesten. Geen roekeloze acties meer. Ze blijft een tijdje om haar vader te helpen met zijn bedrijf, maar zodra hij iemand anders vindt om hem te helpen, is ze weer weg.

Evan ziet de toekomst heel anders. Hij is nog steeds verliefd op Gen, en denkt dat als ze het nog eens zouden proberen, het nu wel goed zou gaan. Kan hij Gen ervan overtuigen dat het nu anders zou zijn, en dat ze hun een nieuwe kans moet geven?

Meer dan je weet is het tweede deel in de Avalon Bay-serie van Elle Kennedy. Alle delen zijn los van elkaar te lezen.

• Over mijn lijk - Jeffrey Archer

• De beterweter – Marc-Uwe Kling