Rosies reizende theewinkel - Rebecca Raisin RECENSIE

Recensie: Rosies reizende theewinkel – Rebecca Raisin

Wanneer Rosie op haar verjaardag thuis komt van het werk, staat haar een onaangename verrassing te wachten. Haar man kondigt de scheiding aan, nadat hij verliefd geworden is op een andere vrouw. Als ze het gevoel krijgt dat iedereen van deze affaire afwist, koopt ze in een dronken bui een camper. Op een reisforum raakt ze in gesprek met Oliver en ze besluit uiteindelijk om met haar camper een rondreis te maken langs allerlei foodtruck festivals. Ze ontmoet hier verschillende mensen, maar kan Oliver niet uit haar gedachten krijgen. Zal ze hem ontmoeten? En is hij dan nog steeds net zo leuk?

Rebecca Raisin heeft al verschillende romantische verhalen geschreven, waarvan Rosies reizende theewinkel het eerste boek is wat vertaald is naar het Nederlands. Met haar grappige schrijfstijl past ze goed in het rijtje thuis bij Jenny Colgan en Jill Mansell. De personages hebben een herkenbare karakter, waarmee je je makkelijk kunt identificeren.

Rosies reizende theewinkel heeft een pakkend thema: liefdesverdriet. Iedereen heeft wel eens een verbroken relatie meegemaakt. Hierdoor ontstaat gelijk al veel sympathie voor de hoofdpersoon. Rebecca Raisin heeft er nog wat elementen aan toegevoegd, zoals een relatie beëindigen op je verjaardag, iedereen weet al van de affaire behalve jij en nog meer. Daarnaast gebeuren er verschillende hilarische situaties waarbij je dubbel ligt van het lachen.

Het is erg origineel dat Rosie met haar reizende theewinkel een rondreis maakt langs allerlei foodtruck festivals. Door de beeldende schrijfwijze van Rebecca Raisin krijgt de lezer een duidelijk beeld van hetgeen zich afspeelt. De personages maken een mooie groei door, waardoor het niet eentonig blijft om te lezen.

Rebecca Raisin weet de aandacht goed vast te houden door verschillende verrassingselementen te gebruiken. De lezer blijft van begin tot eind geboeid lezen. Het is lastig om het boek aan de kant te leggen, omdat je door wilt blijven lezen.

Rosies reizende theewinkel is een grappig en romantisch verhaal. Ondanks dat liefdesverdriet in bijna alle romantische verhalen voorkomt, heeft Rebecca Raisin een origineel verhaal geschreven. De reizende theewinkel is een grappig idee, wat in dit verhaal een logisch vervolg is op het liefdesverdriet. Er komen genoeg personages in het verhaal voor, waarvan je hoopt dat er een romance uit voort komt. Ondanks dat het wat voor de hand ligt hoe het afloopt, is het een verhaal dat je graag in één keer uit wilt lezen. Rebecca Raisin heeft al meerdere boeken geschreven, waarvan Rosies reizende theewinkel het eerste boek is dat naar het Nederlands vertaald is. Hopelijk worden de andere boeken ook vertaald, want Rebecca Raisin heeft er een fan bij.

Rosies reizende theewinkel

1  2  3  4  5

Een chique baan als souschef met een Michelinster, een liefhebbende echtgenoot, en kinderen op de planning: Rosie Lewis heeft haar leven helemaal uitgestippeld.

Tot ze op een dag thuiskomt en haar man met ingepakte koffers aantreft, en moet horen dat hij er al tijden een affaire op na houdt. Rosie verdrinkt haar gebroken hart met een glas wijn, of liever gezegd: drie flinke bellen. Als ze de volgende ochtend ontdekt ze dat ze online een felroze camper heeft gekocht, beseft Rosie dat deze camper haar een uitgelezen kans biedt om er zelf ook op uit te trekken.

Rosie staat op het punt om de reis van haar leven te maken, om zichzelf opnieuw te ontdekken en misschien wel een nieuwe kans in de liefde te krijgen. Zolang ze samen is met Poppy, de tot reizende theewinkel omgebouwde camper, kan er niks misgaan. Toch…?

• Geef je op voor de Chicklit.nl leesclub met Six More Months of June

• Campinggasten – Liz Ouwens

• Escape from a game 1: Het geheim van spookeiland - Dustin Brady