De wake-up call - Beth O'Leary RECENSIE

Recensie: De wake-up call - Beth O'Leary

In deze roman van Beth O' Leary maak je kennis met Izzy en Lucas. Izzy en Lucas werken allebei in hetzelfde hotel. Eerder had Izzy een oogje op Lucas en ze stuurde hem een liefdeskaart, en als reactie daarop kuste Lucas met haar huisgenoot. Dit maakt dat de twee collega's niet goed meer met elkaar kunnen samenwerken, maar als het hotel bijna failliet gaat, moeten ze wel samenwerken om het hotel te redden. Dit doen ze met moeite. Alsof dat niet genoeg is, valt ook nog het plafond naar beneden net voor de kerstdagen. Ze vinden een trouwring en met de beloning die ze daarvoor krijgen, kunnen ze het hotel redden. Vervolgens gaan zij samen op zoek naar de eigenaren van de vorige vier trouwringen die nog in het hotel liggen. En misschien bloeit er in deze zoektocht nog wel iets op tussen de twee.

Dit is een typisch enemies to lovers trope, maar O' Leary heeft er wel over nagedacht. De personages in De wake-up call zijn goed uitgediept, en hun karakters komen ook echt naar voren doordat de hoofdstukken afwisselend uit beide perspectieven worden verteld. Dit is knap gedaan. De lezer komt te weten dat beide personages erg vriendelijk en zachtaardig zijn, het is eigenlijk raar dat ze het voorval van de kaart niet eerder hebben uitgesproken. Dat past niet helemaal in de lijn van de personages.

De verhaallijn van De wake-up call is goed uitgedacht, het verhaal wordt verteld vanuit afwisselend het oogpunt van Izzy en het oogpunt van Lucas. Dit maakt het verhaal interessanter, omdat je hun beweegredenen achter hun acties leert kennen, ze hebben namelijk beide wat meegemaakt in het verleden. Dit boek zit vol ongemakkelijke momenten, en een gezonde dosis humor, maar wellicht iets te veel van dat laatste. Het laat het boek namelijk wat onserieus overkomen, alsof de relatie een beetje een lachertje is.

Al met al is De wake-up call een prima roman, echter is er geen diepgang, en niet alles klopt in lijn met de karakters die O' Leary de personages heeft gegeven. De verhaallijn is goed uitgedacht en een enemies to lovers trope scoort altijd. Een prima boek, maar niet te veel verwachtingen zijn op zijn plaats.

De wake-upcall

1  2  3  4  5

Collega’s Izzy en Lucas kunnen elkaar niet uitstaan, maar als hun geliefde Forest Manor Hotel letterlijk dreigt in te storten, móéten ze wel samenwerken. Als het hotel dankzij Izzy een flinke beloning opstrijkt voor het terugbezorgen van een verloren trouwring, lijkt dat dé oplossing. Izzy en Lucas besluiten op zoek te gaan naar de eigenaren van de andere vier ringen die al jaren bij de gevonden voorwerpen liggen. Maar terwijl hun bittere rivaliteit verandert in iets heel anders, dringt zich toch de vraag op of ze banger zijn hun baan te verliezen – of hun hart…

• Alles wat beweegt - Susan Smit

• De terugkeer - Tina van Dijk

• Het Wilde Eiland 2: Vuurlicht - Karen Swan